زمینه اشتغال زندانیان آزاد شده یزد فراهم شود

کد خبر: ۱۶۲۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲ 11 January 2016
به گزارش تابناک یزد، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد با اشاره به اینکه عدم اشتغال یکی از علل تخلف است، گفت: زمینه اشتغال زندانیان بومی آزاد شده از زندان در یزد فراهم شود.
 سیدعلی اصغر رفاهی صبح امروز با حضور در نشست با اعضای شورای شهر میبد، اظهار داشت: زمانی که مدت حبس یک زندانی به پایان می رسد و وی آزاد می شود، باید به فکر تامین هزینه های زندگی باشد.

وی با اشاره به اینکه عدم اشتغال این افراد می تواند زمینه ای برای بازگشت به فعالیت های خلاف و جرم به حساب آید، گفت: فردی که دوران محکومیت خود را طی کرده، در حقیقت اصلاح شده و بعد از آزادی به دنبال زندگی بدون تخلف است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد ادامه داد: اگر جامعه خارج از زندان آنها را از خود برانند و نتوانند شغلی پیدا کنند، ممکن است زمینه ارتکاب مجدد جرم برای آنها پدید آید.

رفاهی به جایگاه شورای شهر و شهرداری در شهرها اشاره کرد و گفت: شهرداری ها می توانند در فعالیت هایی از جمله فعالیت های خدماتی، گلخانه ای، ساختمانی و دیگر فعالیت هایی که به این نهاد مرتبط است، زمینه اشتغال بخشی از این افراد را فراهم کند.

وی پیشگیری را مقدم بر درمان دانست و گفت: نهادهای ذیربط باید سطح شهرها را به وسیله تبلیغات محیطی از جمله نصب بنر، به آموزش راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم بپردازند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار