كاهش 47 درصدي بارندگي‌هاي استان يزد

کارشناس هواشناسی یزد بيشترين بارندگي روز گذشته استان را مربوط به منطقه بهادران در شهرستان مهريز ذكر كرد و گفت: اين بارندگي در مناطق كوهستاني استان به صورت برف بوده كه بيشترين آن به ميزان پنج سانتي‌متر از ده‌بالا در شهرستان تفت گزارش شده است.
کد خبر: ۱۹۰۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۲ 02 March 2016
به گزارش تابناک یزد،"محمود توکلی" با اشاره به شرايط جوي ناپايدار بارشي كه در روزهاي اخير بر آسمان استان حاكم بود، گفت: بارندگی روز گذشته در شهر يزد 9.3 ميلي‌متر گزارش شده ولي بیشترین میزان بارندگی در استان مربوط به ایستگاه‌های بهادران در مهريز با 22 میلیمتر و پس از آن  منشاد در مهريز و باجگان در خاتم  و پرک در بهاباد با 20 میلیمتر، بوده است.

وی وضعیت جوی استان براي فردا چهارشنبه را نيمه ابري و ابري، گاهي با وزش باد نسبتاً شديد و در برخي نقاط به ويژ‍ه مناطق شرقي با بارندگي و از بعد از ظهر به تدريج با كاهش ابر و براي پنجشنبه صاف تا قسمتي ابري پيش‌بيني كرد.

توكلي در مورد وضعيت بارندگي استان در سال زراعي جاري خاطرنشان كرد: میزان بارندگی استان یزد از ابتدای سال زراعی تا صبح امروز 41 میلیمتر بوده که نسبت به زمان نرمال سال زراعی، 47 درصد کاهش داشته است.

اين کارشناس هواشناسی استان، بیشترین کاهش بارندگی در استان یزد مربوط به شهرستان اردکان با 78 درصد و کمترین کاهش بارندگی با 17 درصد نسبت به زمان مشابه را مربوط به شهرستان مهریز دانست.

به نقل از ایسنا، توكلي در پايان نيز دماي هواي استان را از امروز تا پایان خرداد داراي وضعیتی بلند مدت و در حد نرمال خواند و  و بیان کرد: دمای سه ماه پیش روی استان یزد بین 0.5 تا 1.5 درجه در حد نرمال گرم خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار