مسئول اتحادیه صنف ماهی فروشان شهرستان ساری

فراوانی صید قیمت ماهی در مازندران را کاهش داد

مسئول اتحادیه صنف ماهی فروشان شهرستان ساری گفت:به دلیل افزایش صید، قیمت ماهی در بازارهای مازندران با کاهش مواجه شده است.
کد خبر: ۱۹۳۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲ 06 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، مهدی حجه فروش گفت: در روزهای اخیر قیمت ماهی دریایی به ویژه ماهی سفید به جهت فراوانی صید تا 50 درصد ارزان تر شده است.

وی با اشاره به وجود 45 تا 50 آبندان بزرگ پرورش ماهی ثبت شده در شهرستان ساری، افزود: سالانه حدود 30 هزار تن در بازار ماهی فروشان شمال کشور که در مسیر اتوبان ساری – قائم‌شهر واقع است عرضه می‌شود.

مسئول اتحادیه صنف ماهی فروشان شهرستان ساری تصریح کرد: از بازار ماهی فروشان شمال کشور روزانه 10 تن ماهی به استان‌های دیگر ارسال و 15 تن ماهی در همین استان به فروش می‌رسد.

وی افزود: همه ماهیان عرضه شده در بازار چنانچه در بازار فروخته نشود در آخر شب به فروش نرسد بسته بندی، فریز و به شهرها و استان های مجاور ارسال و بازار پاک سازی می شود.

حجه فروش اظهار کرد: در بازار ماهی‌فروشان شمال کشور از استان گلستان و گیلان نیز ماهی وارد می شود اما ماهی تولید مازندران به علت عمق زیاد آب و املاح کمتر از کیفیت بالاتری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه در فصل تابستان چندین تن ماهی پرورشی به عراق صادر می شود، ادامه داد: در بازار ماهی فروشان شمال کشور انواع ماهیان دریایی همچون؛ سفید، کفال، کپور، اورنج و... و نیز ماهیان پرورشی همچون آمور، کپور، آزاد و... عرضه می شود.

حج فروش عنوان کرد: حدود 250 نفر در بازار ماهی فروشان مشغول به کار هستند و عموما تحت پوشش بیمه آزاد هستند.

وی افزود: به توجه به رسم هرساله ایرانیان که در شب عید ماهی و سبزی پلو میل می کننند این روزها زمان مناسبی برای خرید ماهی شب عید است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار