احداث ۸ زورخانه در استان

وجه تمایز ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در مقابل سایر رشته‌های اهمیت مسائل اخلاقی، پهلوانی و جوانمردی در ورزش است.
کد خبر: ۲۲۰۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷ 27 April 2016
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته‌ و در راستای ترویج فرهنگ پهلوانی هشت زورخانه در استان همدان احداث می‌شود.

به گزارش ایسنا، "رسول منعم" چهارشنبه 8 اردیبهشت در مجمع انتخاباتی هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان همدان، با اشاره به ارزش و اهمیت رشته پهلوانی و زورخانه‌ای در بین رشته‌های ورزشی و فرهنگ ایرانی، افزود: وجه تمایز ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در مقابل سایر رشته‌های اهمیت مسائل اخلاقی، پهلوانی و جوانمردی در ورزش است.

وی گفت: در این رشته ورزشکار با فرهنگ و آداب اصیل افتادگی و جوانمردی آشنا می‌شود و به خوبی از جایگاه و منزلت اخلاق و جوانمردی در ورزش آگاه شده و همین موضوع موجب می‌شود تا ورزشکار در ادامه راه ورزش قهرمانی همیشه اخلاق و ارزش‌ها را در اولویت قرار دهد.

خطاب به اهالی هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای همدان گفت: شما باید در همه ابعاد در کشور و بین رشته‌های ورزشی استان برتر و نخستین باشید، جدای از کسب عناوین و افتخارات هیئت‌های ورزشی و ورزشکاران باید ورزشکاران پهلوانی و زورخانه‌ای را به عنوان الگوی خود در حوزه اخلاق انتخاب کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان افزود: در راستای ترویج فرهنگ زورخانه‌ای هشت زورخانه در استان همدان احداث می‌شود که با راه‌اندازی این مراکز، همدان می‌تواند میزبانی بسیاری از مسابقات کشوری و بین‌المللی را در بر عهده گیرد.

وی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر یکی از معضلات رشته‌های پرطرفدار ورزشی رفتارهای ناهنجار ورزشکاران است که ورزش زورخانه‌ای با توجه ویژه‌ای که به مسائل اخلاقی دارد، از این ناهنجاری‌ها دور بوده و باید سایر ورزش‌ها نیز در مسأله اخلاق از ورزش زورخانه‌ای الگو بگیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار