وجود ۲۴۰ هزار کارگر قراردادی در استان

تاکنون 420 پرونده به عنوان شغل‌های زیان‎آور در استان شناسایی شده است. طی سال‌های 84 تا 92 در استان 12 هزار و 437 نفر معادل سالانه یک‌هزار و 994 نفر، بر اثر این مشاغل سخت و زیان‌آور فوت کرده‌اند.
کد خبر: ۲۲۰۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷ 28 April 2016
دبیر اجرایی خانه کارگر در استان همدان گفت: براساس اعلام تأمین اجتماعی، 240 هزار کارگر دارای قرارداد موقت در استان وجود دارد.

به گزارش فارس، چنگیز اصلانی بعد از ظهر امروز در جمع اعضای خانه کارگر در استانداری همدان اظهار کرد: چون شعار امسال اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی است خواسته نهایی جامعه کارگری استان نیز ایجاد شغل دائمی برای این قشر زحمتکش بوده که باید محقق شود.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید به تازگی گفته شده که امسال 950 شغل در کشور ایجاد می‌شود، افزود: خواسته به حق جامعه کارگری ایجاد امنیت شغلی و بهبود معیشت کارگران است، چراکه این امر یکی از مشکلات بارز و عمده کارگران در سطح ملی و استانی است.

دبیر اجرایی خانه کارگر در استان همدان با بیان اینکه بر اساس گفته مسئولان تأمین اجتماعی، 240 هزار نفر کارگر دارای قرارداد موقت در استان وجود دارد، افزود: انعقاد قراردادهای موقت بین کارفرما و کارگر عملاًً تمرکز فکری را از نیروی کار در محیط کار گرفته که این امر موجب کاهش بازده کاری کارگران می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 420 پرونده به عنوان شغل‌های زیان‎آور در استان شناسایی شده است، ادامه داد: طی سال‌های 84 تا 92 در استان 12 هزار و 437 نفر معادل سالانه یک‌هزار و 994 نفر، بر اثر این مشاغل سخت و زیان‌آور فوت کرده‌اند.

اصلانی با اشاره به آمارهای سال 93 و 94 در این خصوص خاطرنشان کرد: در سال 93، یک هزار و 891 نفر بر اثر این مشاغل جان خود را از دست دادند که خوشبختانه در سال گذشته این آمار به یک‌هزار و 578 نفر کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه حمایت از اشتغال پایدار و ریشه‎کنی بیکاری خواسته جامعه کارگری است، تصریح کرد: 621 واحد تولیدی در دست ایجاد است که از این تعداد 400 واحد ساخته و تکمیل شده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر در استان همدان در خصوص وضعیت خانه کارگر همدان افزود: 44 هزار عضو فعال خانه کارگر داریم که از این تعداد 4 هزار نفر زیر پوشش آموزش‌های مختلف به صورت رایگان در خانه کارگر قرار گرفته‌اند.

وی در خصوص انتظارات جامعه کارگری از مسئولان گفت: یکسان‌سازی حقوق پیشکسوتان، حفظ و حراست از کیان بیمه تأمین اجتماعی و حمایت از اجرایی شدن تشکل‌های کارگری از جمله خواسته‌های قشر کارگر است که امیدواریم در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل با تلاش مسئولان به منصه ظهور برسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار