فرماندار ابرکوه: کشاورزان برای حفظ آب های زیر زمینی تلاش کنند

فرماندار ابرکوه گفت: کشاورزان باید با رعایت الگوی مصرف آب و تغییر الگوی کشت محصولات در حفظ آب های زیر زمینی تلاش کنند.
کد خبر: ۲۴۷۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵ 17 June 2016
به گزارش تابناک یزد،سید نبی رسولی  در دیدار کارکنان جهاد کشاورزی شهرستان با اشاره به بحرانی بودن آب در این منطقه اظهار کرد: کشاورزان باید با استفاد بهینه از آب در بخش کشاورزی و استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار از برداشت بی رویه آب جلوگیری کنند.
وی افزود: برغم مشکلات محرومیت این شهرستان و بحرانی بودن منطقه، کشاورزان تلاش بسیاری برای تولید محصولات کشاورزی دارند.
فرماندار ابرکوه همچنین برضرورت نصب کنتور هوشمند چاههای کشاورزی تاکید و با بیان اینکه برداشت آب باید مدیریت شود تصریح کرد: کشاورزان برای تجهیز چاههای خود به کنتور هوشمند با جهاد کشاورزی و آب منطقه ای همکاری لازم را داشته باشند.
امام جمعه ابرکوه نیز گفت: جهاد کشاورزی باید با حداقل قیمت ، نهادهای کشاورزی را تهیه و در اختیار کشاورزان قرار دهد.
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی با گرامیداشت سالروز تاسیس جهاد به امر امام خمینی (ره)اظهارکرد: جهادگران ، سنگر نشینان سنگر اقتصاد مقاومتی هستند.
وی افزود: جهادکشاورزی باید برای کشاورزان بویژه روستاییان ایجاد انگیزه کند تا اقبال بیشتری درجهت تولید محصولات کشاورزی داشته باشند.
رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه تصریح کرد: کشاورزان ابرکوهی باید باتوجه به بحران آبی نسبت به کاشت محصولات کم آبخواه وارزش افزوده مثل زعفران ، گیاهان دارویی و کاشت محصولات گل خانه ای اقدام کنند.
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه نیز در این دیدار به گوشه ای از فعالیت های بخش کشاورزی اشاره و بحران آب را یکی از مشکلات اساسی کشاورزان این شهرستان بیان کرد.
مهدی غیب الهی اظهار کرد: ابرکوه از مناطق عمده کشاورزی استان یزد است و در این زمینه کشاورزان این خطه کویری درجهت تولید محصولات کشاورزی تلاش مضاعفی دارند.
وی افزود: سالانه 190 هزارتن محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات در شهرستان ابرکوه توسط هفت هزارکشاورز و دامدار بهره بردار تولید و به بازار عرضه می شود.
وی اضافه کرد: از این میزان 136 هزار تن انواع محصولات زراعی و 35 هزارتن انواع محصولات باغی و26هزارتن محصولات دامی است.
این مسئول ادامه داد: با وجود مشکلات خشکسالی و کم آبی در خرید 9هزار و490تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان ، تولید بیش از 19 هزارتن زردآلو و همچنین تولید بیش از 20هزارتن پیاز رتبه نخست استانی را داریم.
وی یاد آورشد: درشهرستان ابرکوه بیش از 27 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی بصورت آیش به کاشت محصولات مختلف کشاورزی اختصاص دارد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار