معاون استاندار قم:

خشک کردن باغ در قم عادی شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم با انتقاد از افزایش مهاجرت به قم، گفت: نباید خشک کردن فضای سبز در قم به یک مسئله عادی تبدیل شود.
کد خبر: ۲۷۰۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱ 02 August 2016
به گزارش تابناک قم، محسن بهشتی شامگاه دوشنبه در نهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، مهاجرت بی‌رویه را معضل پیش روی استان برشمرد و گفت: چرا باید قم هنوز شهری مهاجرپذیر باشد و با قاطعیت از جلوگیری بی‌رویه جمعیت در قم صحبتی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه توسعه متوازن شهری با سرانه یک میلیون تومان امکان‌پذیر نیست، افزود: ارزان فروشی تراکم در برخی مناطق سبب تشدید مهاجرت می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم با تأکید بر اینکه بر اساس قانون هر ایرانی حق دارد در هر نقطه از کشور سکونت کند، گفت: متأسفانه قم در زمینه مهاجرپذیری از حد اشباع هم گذشته است و باید برای این مسئله مهم چاره‌اندیشی کنیم.

باید برخورد جدی‌تری برای مسئله مهاجرت در قم صورت بگیرد

وی با تأکید بر اینکه اگر در بحث مهاجرت موضع‌گیری نشود در آینده با مشکلات جدی مواجه می‌شویم، عنوان کرد: پیش بینی می‌کنم که تا سال 1400 منطقه 4 قم با توجه به تراکم جمعیت و ساخت و سازها و از بین رفتن فضای سبز به یکی از بدترین مناطق شهری قم تبدیل شود.

بهشتی با اشاره به اینکه باید برخورد جدی‌تری برای مسئله مهاجرت در قم صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های تدریجی قم اگر چه با سرعت کم پیش می‌رود اما بعد از بهره‌برداری قطار شهری و قطار تهران - قم - اصفهان قطعاً میزان مهاجرت‌ها به دلیل نزدیکی به پایتخت افزایش خواهد یافت.

وی با تأکید بر اینکه گران کردن مناطق مهاجرپذیر قم یکی از راه‌های مبارزه با افزایش بی‌رویه جمعیت در قم است، گفت: وزارت راه و شهرسازی اعلام آمادگی کرده است تا با تملک باغ فتح آبادی خیابان سمیه، آن را در اختیار شهرداری قرار دهد تا فضای سبز 5 هکتاری این منطقه از بین نرود.

معاون استاندار قم با انتقاد از اینکه در سال‌های اخیر از بین بردن فضاهای سبز در قم عادی شده است، گفت: درست است که مشکل آب قم با استفاده از سرشاخه‌های دز تا حدودی مرتفع شده است اما به نظر می‌رسد این انتقال یک راه حل موقتی و مسکن باشد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار