تحقق استانی شدن انتخابات با تقویت شوراها

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بسیاری از نمایندگان درگیر مسائل شهری و شهرستانی هستند و برای تحقق استانی شدن نمایندگان، شوراها باید در مسائل مختلف ورود پیدا کنند.
کد خبر: ۲۷۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳ 25 April 2015
حمیدرضا مشهدی‌عباسی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به طرح استانی شدن نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کلیات این طرح تصویب شده و منتظر هستیم تا جزئیات آن مشخص شود.

وی با بیان طرح استانی شدن نمایندگان مجلس با تقویت شوراهای شهر و روستا محقق می‌شود، گفت: اکنون بسیاری از نمایندگان مجلس درگیر مسائل شهری و شهرستانی هستند و برای تحقق این طرح، شوراها باید در مسائل مختلف نظیر آموزش و پرورش، فرهنگ، بهداشت و درمان و ... ورود پیدا کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی که شوراهای شهر و روستا جایگاه فعلی نمایندگان مجلس را بگیرند، آن‌وقت نمایندگان می‌توانند در سطح بالایی به قانون‌گذاری بپردازند.

مشهدی‌عباسی با بیان اینکه در تمام کشورهای پیشرفته سنا وجود دارد، بیان کرد: اگر سیاست‌های کشورمان براساس سنا نیست، باید شبه سنایی به وجود بیاوریم؛ یعنی مجلس کار سنا و شوراها کار مجلس فعلی را انجام دهد و پیگیر مطالبات مردم در مسائل مختلف باشد.

وی با اشاره به اینکه در صورت تصویب این طرح، قطعاً دماوند و فیروزکوه نماینده خواهند داشت، گفت: به عنوان مثال کسانی که در استان تهران کاندید می‌شوند، باید حداقل 20 تا 25 درصد آرای را در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه به دست بیاورد و بقیه آرا متعلق به شهرستان‌های دیگر استان تهران باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس با بیان اینکه برای تصویب نهایی این طرح وقت زیادی وجود دارد، ادامه داد: باید جزئیات طرح در کمیسیون‌های تخصصی بررسی شود و همچنین شورای نگهبان نیز طرح را پس از تصویب، تایید یا رد کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار