یادداشت//عادل جعفر موحد

داستان رسول و ماشین!

پس از کسب نتایج ضعیف و دور از انتظار رسول خطیبی و دستیارانش در تیم ماشین سازی که منجر به ثبت 6 امتیاز از 30 امتیاز ممکن شد، هیات مدیره این باشگاه امروز تشکیل جلسه داد تا در خصوص ادامه یا قطع همکاری با این سرمربی جوان تصمیم گیری کند.
کد خبر: ۳۲۰۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸ 29 October 2016
پس از سه ساعت جلسه که همراه با سرو ناهار بود و دو تن از پنج عضو هیات هم غیبت داشتند، تصمیم گیری به جلسه آتی موکول شد تا عملا خطیبی ابقا شود!
اما در این میان چند نکته حائز اهمیت است:
چند نفر از اعضای هیات مدیره توانایی و قدرت تشخیص فوتبالی دارند؟
وقتی از 5نفر، دونفر غیبت دارند، یعنی عملا جلسه کارایی و برش خود را نخواهد داشت.
چرا این دو نفر نیامده اند؟!
چرا جلسه در آستانه دیدار این تیم در جام حذفی بدون حصول نتیجه ای پایان یافته است؟
آیا این تعلیق به سود تیم و سرمربی آن خواهد بود؟
چرا تکلیف تیم را مشخص نکردند؟
تیمی که تکلیفش مشخص نشده چگونه می تواند برای بازی دوشنبه آماده شود؟
با عدم صدور حکم (مبنی بر قطع یا ادامه همکاری) عملا تیم به حالت تعلیق درآمده است و این در دنیای فوتبال حرفه ای کاری بسیار غیرمنطقی و به نوعی خودزنی است.
تصمیم گیری در مواقع حساس و بحرانی از بدیهی ترین وظایف مدیریتی است و امروز متاسفانه این وظیفه اصلی نادیده گرفته شد
به نظر می رسد که سناریویی خاص از سوی برخی ها در حال اجراست و این جلسه بی فرجام به سود آنها خواهد بود!
چرا باید یازده بازیکن مصدوم شوند؟! چه بر سر ماشین سازی آمده است که پس از بازی های زیبا و چشمنواز در سه هفته نخست لیگ، امروز با تیمی بی انگیزه که حتی توان ارائه یک بازی معمولی را هم ندارد، مواجه هستیم؟ دلیل عدم همدلی و وفاق بین بازیکنان و کادر فنی چیست؟ چرا با وجود بازیکنان نامی و معروف که کلی هزینه برای باشگاه داشته است، بازیکنان جوان (و حتی نوجوان) که فاقد هرگونه تجربه ای هستند، به بازی گرفته می شوند؟ آیا این عدم اعتماد سرمربی را نمی رساند یا مشکل در کار با بازیکنان بزرگ است؟ واقعا در ماشین سازی چه خبر است؟ آیا توطئه ای در کار است تا ماشین سازی نتیجه نگیرد؟
امیدواریم که یک نفر پیدا شود و شفاف و صریح با مردم سخن بگوید. خروجی این جلسه چه بوده است؟ ایا بازهم مردم نامحرم هستند؟
کسب 5 باخت متوالی به خودی خود فاجعه آمیز است و می توان با واکاوی و تحقیق و بررسی، به علل اصلی آن دست یافت. اگر ضعف کادرفنی عامل این نتایج است که بایستی فکری به حال آن کرد و تا دیر نشده کاری کرد و اگر مسائل غیرفنی در آن دخیل هستند باید ریشه یابی و برطرف شود.
این تیم متعلق به شهروندان تبریزی است و هیچکس نمی تواند بخاطر منافع یا اغراض شخصی باعث تحقیر آن شود. یک بار طعم تلخ هدررفت بیت المال را با تیم شهرداری چشیده ایم و نمی خواهیم که یکبار دیگر مزه تلخ تحقیر و سقوط را مزه مزه کنیم.
آقایان!
اگر توانایی اداره و هدایت این سرمایه را ندارید لطفا روی پول مردم قمار نکنید!
ماشین سازی با ادامه این روند از گزینه های قطعی سقوط خواهد بود و نباید اجازه داد تا سرمایه شهروندان اینگونه به یغما برود.
عادل جعفرموحد
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار