تعهد29 میلیاردریالی خیرین مدرسه سازملایری

امسال در هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز، خیرین ملایری پرداخت 29 میلیارد ریال کمک خود را به این مجمع در امر مدرسه سازی و تعمیر و تجهیز مدارس تعهد کردند.
کد خبر: ۳۶۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۳ 19 May 2015
در هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز ملایر، 29 میلیارد ریال از سوی خیرین مدرسه ساز این شهرستان تعهد و کمک شد.

به گزارش ایرنا، رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان همدان در هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز ملایر در سینما فرهنگیان این شهر افزود: نام ملایر با خیرین مدرسه ساز مترادف شده و خیرین آن از دیرباز در امر خیر مدرسه سازی و کمک به نظام تعلیم و تربیت پیشتاز بوده اند.

علی فراهانی اظهار داشت: امسال نیز در هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز، خیرین ملایری پرداخت 29 میلیارد ریال کمک خود را به این مجمع در امر مدرسه سازی و تعمیر و تجهیز مدارس تعهد کردند.

وی با بیان اینکه این جشنواره با رویکرد گسترش عدالت آموزشی توسط خیرین در سراسر کشور برگزار می شود افزود: امروز دستان پرتوان خیرین و عزم جدی، دید روشن و آگاهانه آنها کاری بسیار ارزشمند کرده که در نسل های بعدی نیز متجلی خواهد شد.

وی خیرین را نماد همکاری دولت و مردم دانست و گفت: مهمترین اقدام خیرین مدرسه ساز اشاعه فرهنگ مدرسه سازی است که این خیرین بسیار آگاهانه به مبارزه با جهل و نادانی رفتند و زمینه توسعه پایدار را برای کشور برقرار کردند.

فراهانی بیان داشت: خیرین مدرسه ساز راهی را رفتند که آیندگان ما باید ادامه دهنده راه آنها باشند و با عزمی جدی در اشاعه فرهنگ، ریشه کنی مشکلات آموزشی و ارتقای دانش و فرهنگ تلاش کنند.

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز ملایر اظهار کرد: در حال حاضر، فرزندان ما با دست یابی به علم و فناوری جدید، جایگاه والای خود را به دست آورده اند و با دانش خود بر قله های رفیع پیروزی و موفقیت دست پیدا کرده اند.

فراهانی با تاکید بر اینکه خیرین مدرسه ساز ملایر همچنان در سطح کشور می درخشند افزود: امروز نیز خیرین مدرسه ساز پیشگام این امر خیر و مقدس هستند و امیدواریم با همکاری و حمایت بیشتر خیرین، بتوانیم نیازهای آموزشی و تعلیم و تربیت را به خصوص در روستاها رفع کنیم.

وی خواستار حضور پررنگ تر خیرین در این عرصه شد و اظهار کرد: ما برای استقلال و آزادی و برای دست یافتن به بسیاری از امکانات نیاز به دانایی داریم و باید مطابق بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا، خانه همایمان را کوچک و مدرسه هایمان را بزرگتر کنیم.

فراهانی همچنین حضور فرهنگیان را در امر خیر مدرسه سازی قابل تقدیر دانست و گفت: فرهنگیان ملایر ماهیانه مبلغی از حقوق خود را بر حسب نیازسنجی و مشکلات مدارس اختصاص می دهند و به نوعی نمایندگان و پیام آوران مجامع خیرین خواهند بود.

وی ادامه داد: همزمان با تشکیل مجمع خیرین مدرسه ساز در ملایر، ستاد بانوان نیز در این شهرستان تشکیل شد و با جذب بانوان خیر اقدامات خوبی را تاکنون انجام داده که سال گذشته بیش از 250 میلیون ریال توسط بانوان خیر مدرسه ساز ملایر جمع آوری و بین مدارس توزیع شد.

فراهانی یاد آور شد: تاکنون بیش از 78 مدرسه خیر ساز توسط خیرین در این شهرستان احداث شده که یک سوم کل پروژه های خیر ساز استان همدان است.

در این جشنواره احداث یک باب مدرسه 9 کلاسه به ارزش 20 میلیارد ریال توسط یکی از خیرین ملایری که خواست نامی از وی برده نشود تعهد شد.

شهرستان ملایر دارای 53 خیر مدرسه ساز است که تاکنون 78 مدرسه و آموزشگاه را در این شهر احداث کرده اند.

شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.



اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار