کلاس اولی‌ها گوش به زنگ باشند

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: ثبت نام کلاس اولی‌ها در سال گذشته از اول خرداد آغاز شد و امسال نیز طبق روال سال قبل ثبت نام انجام می شود.
کد خبر: ۳۷۰۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳ 20 May 2015

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان اعلام کرد: ثبت نام کلاس اولی‌ها از اول خردادآغاز می‌شود اما تاکنون دستورالعملی در این زمینه ابلاغ نشده است.

به گزارش ایسنا؛ "حسین بهرامی‌نوید"، اظهار کرد: ثبت نام کلاس اولی‌ها در سال گذشته از اول خرداد آغاز شد و امسال نیز طبق روال سال قبل ثبت نام انجام می شود.

وی افزود: خانواده‌ها باید از ایجاد هر گونه استرس و اضطراب در فرزندانشان برای ثبت نام در مدرسه خودداری کرده و سعی کنند در محدوده محل زندگی خود کودکانشان را ثبت نام کنند تا در رفت و آمد مشکلی نداشته باشند.

بهرامی‌نوید تصریح کرد: در حال حاضر اکیپ‌هایی برای تشکیل پرونده سلامت در برخی مدارس مستقر شده و خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به این مدارس نسبت به تشکیل پرونده سلامت اقدام کنند.

وی ادامه داد: در سال گذشته طرحی به صورت آزمایشی برای هزار نفر از دانش‌آموزان پیش دبستانی اجرایی شده و پرونده سلامت آنها نیز از دوره پیش‌دبستانی تشکیل شده و این طرح نیز جزو طرح‌های موفق آموزش و پرورش بخش ابتدایی بود اما امسال قبل از ورود به کلاس اول پرونده سلامت تشکیل خواهد شد.

بهرامی‌نوید خاطرنشان کرد: خانواده‌ها در فرصت باقی‌مانده می‌توانند نسبت به مدارس تحقیقات لازم را انجام دهند تا بعد از اتمام تعطیلات دچار پشیمانی نشوند.

وی گفت: پرونده‌های سلامت نقش اساسی و مهمی در سلامت فرزندان دارد چراکه توانایی‌های شنوایی، بینایی، گفتاری و ذهنی کودکان مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: خانواده‌ها نباید برای ثبت نام فرزندانشان در مراکز پیش‌دبستانی عجله داشته باشند چراکه تنوع مراکز پیش دبستانی در هر محله بسیار زیاد است.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزانی که به زبان‌های ترکی و سایر زبان مادری مسلط هستند باید در دوره پیش‌دبستانی به زبان فارسی مسلط شوند بنابراین توصیه می‌شود کودکان در دوره پیش‌دبستانی شرکت کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار