رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت قزوین خبر داد

تحقق جذب 200 میلیون دلاری سرمایه‌گذاری در صنعت قزوین/ رتبه‌ برتر در تولید شیشه را داریم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: پس از برجام سه هزار و 500 میلیون دلار سرمایه خارجی در بخش صنعت این استان جذب شده که از این میزان تاکنون 200 میلیون دلار محقق شده و واحدهای صنعتی مربوط به آن در حال بهره‌برداری است.
کد خبر: ۳۹۰۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱ 07 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، علی پرزحمت در نشست هیأت تجاری لهستان با تولیدکنندگان و تجار استان قزوین که ظهر امروز در سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار داشت: این استان دارای سه هزار و 300 واحد صنعتی و 16 شهرک و ناحیه صنعتی است که این امر موجب شده یکی از قطب‌های صنعتی کشور به شمار رود.

وی با بیان اینکه در زمینه تولید انواع شوینده، مواد آرایشی، بهداشتی و شیشه رتبه برتر کشوری را داریم، افزود: وجود معادن کاتد و سیلیس در استان قزوین موجب شده جزو رتبه‌های برتر کشوری در زمینه تولید انواع مختلف شیشه اعم از شیشه ساختمانی، دارویی و فلوت باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین ادامه داد: پس از برجام سه هزار و 500 میلیون دلار سرمایه خارجی در بخش صنعت این استان جذب شده که از این میزان تاکنون 200 میلیون دلار محقق شده و واحدهای صنعتی مربوط به آن در حال بهره‌برداری است.

پرزحمت با اشاره به اسامی کشورهایی که سرمایه‌گذاری مستقیم در استان قزوین داشتند، عنوان کرد: سرمایه‌گذاران کشورهای فرانسه، آلمان، سوئد، ترکیه، سنگاپور و ژاپن در این استان سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

این مسؤول تصریح کرد: در خرداد ماه سال جاری یک هیأت تجاری از لهستان به استان قزوین سفر کرد که مذاکرات خوبی بین تجار به عمل آمد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: امیدوارم در این سفر هم که با حضور معاون توسعه اقتصادی لهستان و سفیر این کشور در ایران انجام شده به نتایج مطلوبی دست یابیم.

پرزحمت بیان کرد: امیدواریم مبنای کار تجار ایرانی و لهستانی صادرات و واردات دوطرفه و سرمایه‌گذاری مشترک باشد و در نشست تخصصی، دو طرف بتوانند از فرصتهای مطلوبی که در دو کشور وجود دارد به نحو احسن استفاده کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار