عدم توازن آموزش عمومی با رشد دانشگاه های سیستان وبلوچستان

کد خبر: ۳۹۲۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴ 10 March 2017
عاون امور آموزشی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: دانشگاه های سیستان وبلوچستان رشد خوبی داشته اند اما آموزش عمومی متناسب با رشد دانشگاه های استان رشد نکرده است. 

به گزارش ایسنا_منطقه سبستان وبلوچستان، واعظ مهدوی در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز سیستان وبلوچستان اظهار کرد: دنیای امروز دنیای علم است چرا که علم مبنای توسعه جهانی به شمار می‌رود. 

وی با بیان اینکه امروز ۴۰درصد کشاورزان کشور بی‌سواد هستند تصریح کرد: سطح سواد در دنیا بالای ۹۰درصد است که باید تلاش خود را رقابت علمی با دنیا به کار ببریم. 

مهدوی با بیان اینکه آموزش و پرورش بستر بالابردن سواد و دانایی در سطح جامعه است عنوان کرد: باید از ظرفیت های آموزش و پرورش در هر زمینه ای استفاده شود. 

وی افزود: در طول سال برای آموزش کارگران تنها۲ساعت وقت صرف می‌شود که این میزان آموزش برای رقابت بادنیا که مبنای کارشان علم وفناوری است ناچیز است. 

معاون امور آموزشی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه برای رقابت علمی با دنیا باید به آموزش و پرورش در ساخت فضای آموزشی کمک کرد گفت: از این طریق می‌توانیم سطح علم در جامعه را ارتقا دهیم. 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر۱۱۶ هزار بازمانده از تحصیل در سیستان وبلوچستان وجود دارد که باید زمینه را برای حضور انان در کلاس درس فراهم کرد. 

به گزارش ایسنا_ یک مدرسه ۲ کلاسه با اعتبار بالغ بر۷۰میلیون تومان به صورت ۱۰۰درصد در شهرستان قصرقند در حال ساخت است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار