پیشنهاد پایتختی صلح جهانی برای شیراز

رئیس مرکز پژوهش های اسلامی دانشگاه شیراز گفت: پیشنهاد داده ایم شیراز پایتخت صلح جهانی شود و در حال پیگیری این موضوع در مراحل اولیه هستیم.
کد خبر: ۴۰۹۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶ 18 April 2017

حجت الاسلام دكتر سعيد رحيميان در جمع خبرنگاران افزود: شيراز پشتوانه قوي و پتانسيل بالايي از نظر بهره مندي از حضور شاعران، مفسران و عرفا دارد و تمامي اين ها دليلي است تا زمينه دريافت عنوان پايتخت صلح جهاني را براي اين شهر فراهم كنيم.
وي يادآور شد: اين پيشنهاد در يك سال اخير مورد بررسي قرار گرفته و قرار است موارد مربوط به استاندار و شهردار ارايه شود. اميدواريم عنوان پايتخت صلح براي شيراز ابتدا در سطح كشور و پس از آن در منطقه خاورميانه مطرح و در نهايت شيراز به عنوان مركز صلح جهاني معرفي شود.
حجت الاسلام دكتر رحيميان گفت: قرار است موزه صلح دانشگاه شيراز نيز طبق تفاهم نامه اي كه با موزه صلح تهران منعقد كرده ايم به عنوان دومين موزه صلح كشور راه اندازي شود و در خصوص مكان آن نيز رايزني ها ادامه دارد و فاز اول آن امسال در نارنجستان قوام و يا بخشي از باغ ارم افتتاح مي شود.
اين استاد دانشگاه شيراز در ادامه از برگزاري همايش بين المللي «نقش اديان در اخلاق صلح، عفو و دوستي» دوم و سوم ارديبهشت ماه امسال در مركز اسناد و كتابخانه ملي فارس واقع در چهار راه حافظيه توسط دانشگاه شيراز خبر داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار