مدیر صندوق بیمه اجتماعی کردستان:

15 هزار کولبر در کردستان بیمه می‌شوند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کردستان گفت: برای نخستین بار در کشور 15 هزار نفر از کولبران مرزی استان با حمایت‌های این صندوق، بیمه می‌شوند.
کد خبر: ۴۱۴۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸ 27 April 2017

به گزارش تابناک کردستان، جبار احمدپور در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: طبق تفاهم نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداری کردستان تمامی کولبران مرزی استان که دارای مجوز هستند، بیمه اجتماعی می‌شوند.

 

وی گفت: طبق این تفاهم نامه 50 درصد از میزان پرداختی بیمه کولبران مرزی توسط این صندوق و استانداری کردستان پرداخت می‌شود.

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کردستان تصریح کرد: قبل از امضای این تفاهم نامه نیز این صندوق در اقدامی ابتکاری بیمه کولبران مرزی در شهرستان بانه را شروع کرده بود و تاکنون 2 هزار نفر از آنها بیمه شده‌اند.

 

وی با اشاره به اینکه 2برابر حق بیمه پرداختی هر فرد در قالب این صندوق توسط دولت پرداخت می‌شود گفت: حق بیمه پرداختی سالانه از سوی هر فرد از 2 میلیون و 100 هزار ریال تا 4 میلیون و 800 هزار ریال است که مبنای پرداخت این حق بیمه سطح درآمد متقاضی است که برای آن 8 سطح درآمد تعیین شده است.

 

احمدپور افزود: سرپرستان خانوارهای روستایی می توانند با توجه به درآمد ماهیانه خود، در 8 سطح درآمدی به صورت خوداظهاری نسبت به عضویت در این صندوق اقدام کنند.

 

وی اظهار کرد: انتخاب سطح درآمدی بالاتر به معنی دریافت حقوق مستمری بیشتر بوده و این مطلب یکی از ویژگی های منحصر به فرد این صندوق بیمه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار