50هزار نفر زیر پوشش بنیاد تعاون زندانیان

مدیر عامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت که 50 هزار نفر از مدجویان زندانی زیر پوشش این بنیاد قرار دارند که در صورت حمایت بانک ها در پرداخت تسهیلات کم بهره، آمار افراد زیر پوشش تا دو برابر قابل افزایش است.
کد خبر: ۴۱۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲ 31 May 2015
به گزارش تابناک یزد،رحیم مطهر نژاد حرفه آموزی و اشتغال را مهمترین فعالیت بنیاد تعاون زندانیان ذکر کرد و افزود : بسیاری از افراد جامعه که با حکم قضایی زندانی می شوند افرادی هستند که آبرو و حیثیت دارند اما به دلایل مختلف از جمله شرایط بد اقتصادی و یا اعتیاد که ضررش برای خودشان است، محکوم به زندان می شوند.

وی با اشاره به اینکه بنیاد تعاون زندانیان کشور 30 نمایندگی و شرکت صنعتی و تولیدی در اختیار دارد، گفت:این بنیاد تا کنون 550میلیار ریال در این حوزه ها سرمایه گذاری کرده است.

او افزود: ظرفیت های خوبی برای ایجاد اشتغال زندانیان در بنیاد وجود دارد که با تخصیص این اعتبار می توان از آن بهره برداری کرد.

مطهرنژاد مشاغل تعریف شده در بنیاد تعاون زندانیان را صنایع فلزی، چوبی، قطعه سازی و کشاورزی عنوان کرد و گفت : سالانه به طور متوسط یکصد هزار زندانی از آموزش فنی و حرفه ای برخوردار می شوند که 70 هزار نفر آنان گواهی مهارت دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه بنیاد تعاون زندانیان در یک هزار نقطه کشور حضور فعال دارد، افزود: این بنیاد اشتغال زندانیان را بشدت پیگیری می کند.

او ادامه داد: امسال با کمک جهاد کشاورزی دو هزار و 800 هکتار از اراضی کشاورزی در اختیار بنیاد آبیاری مکانیزه می شود.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور سرمایه مورد نیاز برای اشتغال هر زندانی در بنیاد را یکصد میلیون ریال عنوان کرد و گفت : در صورت تامین اعتبار از سوی دولت با بهره کم، این بنیاد با داشتن زمین های مستعد کشاورزی توانایی ایجاد اشتغال برای زندانیان را دارد.

وی افزود : رسانه ها از جمله رسانه ملی باید ویژگی های مثبت زندانیان را برجسته کنند تا توجه افکار عمومی نسبت به زندانیان روشن تر شود.

مطهر نژاد بیان داشت : مسوولان از جمله نمایندگان مجلس ، قضات و بویژه مردم باید برای کم کردن شمار زندانیانی که در واقع غیر موثرند و به دلایل شرایط اقتصادی دچار ورشکستگی شده و یا به دام اعتیاد گفتار شدند، همکاری و تلاش کنند.

وی سازش بین مردم در گرفتن حق را بسیار مهم دانست و افزود : البته نمایندگان مجلس باید در بازنگری و اصلاح قانون تلاش کنند.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: زندان باید جای افراد خطرناک و موثر در آلودگی جامعه باشد و افرادی که امنیت عمومی را به خطر نمی اندازند نباید حکم زندانی شدن دریافت کنند.

وی به اهمیت برگزاری دوره های آموزشی و ایجاد کارگاه های مختلف در داخل زندان اشاره کرد و گفت : با هماهنگی بنیاد تعاون زندانیان با سازمان فنی و حرفه ای گواهی مهارت حرفه آموزی برای مددجویان صادر می شود.

مدیر عامل بنیاد تعاون زندانیان کشور به انگیزه اصلی ایجاد این تعاون که سابقه 65 ساله دارد اشاره کرد و گفت : حرفه آموزی و اشتغال برای مددجویانی که به خاطر مسایل مالی در بند قرار گرفته اند، مهمترین فعالیت این بنیاد است.

وی افزود : زندانیان به سه گروه داخل بند ، رای نیمه باز و رای باز تقسیم می شوند که بنیاد تعاون برای هر سه گروه از مددجویان برنامه حرفه آموزی و اشتغال اجرا می کند.

وی با تاکید بر اینکه زندانیانی که به خاطر مسایل مالی در بند هستند، مددجو محسوب می شوند، ادامه داد: این بنیاد با اجرای برنامه حرفه آموزی و اشتغال توانسته روند بازگشت دوباره افراد به زندان را از 20 درصد به سه درصد کاهش دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار