آزادی 123 نفر از محکومان دیه استان در سال گذشته

در سال گذشته 123 نفر توسط ستاد دیه استان با مبلغ 68 میلیارد ریال آزاد شده اند که از این میزان 29 میلیارد ریال توسط شاکیان گذشت و سه میلیارد و 600 میلیون ریال نیز توسط خیرین تأمین اعتبار شده است.
کد خبر: ۴۲۸۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳ 22 May 2017
رییس کل دادگستری استان گفت: گره­ گشایی از کار مردم به اندازه هزاران سال عبادت اهمیت دارد و از آنجایی که مشغله های امروز فرصت عبادت خاص و با محتوا را از انسان گرفته و به صورت ادای تکلیف درآمده است اگر بتوانیم دست بینوایان و مظلومان را بگیریم جبران این نقیصه را خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان حجت الاسلام والمسلمین مزارعی اهمیت کمک به فقرا در روایات را یادآور شد و گفت: آه گرفتاران و فقرا افراد را گرفتار و دعای آنها نجات بخش است و گاهی اوقات دعای مظلومین به اندازه نماز شب تأثیرگذار است.

رییس شورای قضایی استان گفت: اگر ستاد دیه از ظرفیت های خارج از مجموعه دستگاه قضایی و استان، مانند پزشکان مشهور، مطرح و افراد تأثیرگذار کشور و نیز جامعه خیرین برای کمک به ستاد دیه استفاده کند می تواند تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین مزراعی تأکید کرد: صدا و سیما،اصناف، اتحادیه ها و افراد موثر در بازار می توانند در پیشبرد اهداف خیرخواهانه نقش آفرینی کنند.

وی همچنین گفت: انتشار مشکلات زندانیان به صورت فیلم و کلیپ با حفظ کرامت آنها می تواند تاثیر رسانه ای و ارتباطی قدرتمند بر افراد خیر داشته باشد.

در ابتدای این جلسه احمدی رییس ستاد دیه استان گفت: در سال گذشته 123 نفر توسط ستاد دیه استان با مبلغ 68 میلیارد ریال آزاد شده اند که از این میزان 29 میلیارد ریال توسط شاکیان گذشت و سه میلیارد و 600 میلیون ریال نیز توسط خیرین تأمین اعتبار شده است.

وی گفت: بانک های تجارت 5 میلیارد و 600 میلیون، صادرات 7 میلیارد، ملت 3 میلیارد و 400 میلیون، و رفاه یک میلیارد ریال به 27 نفر وام کم بهره پرداخت کرده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار