از پتانسیل قرآنی ها در نهادها و ادارات استفاده نمی شود

داور بین‌المللی مسابقات قرآن كریم اعتقاد دارد كه آن طور كه باید و شاید از ظرفیت قرآنیان خود استفاده نكردیم و این یكی از اشكالات اصلی سیستم قرآنی ماست.
کد خبر: ۴۵۰۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ 01 July 2017
تابناک فارس به نقل از ایکنا:امیر آقایی، داور بین‌المللی مسابقات قرآن كریم در حاشیه سفر به شیراز در پاسخ به اینكه چقدر از ظرفیت قرآنیان در كشور استفاده می‌شود، گفت: متأسفانه ما در این زمینه بسیار ضعیف بودیم و واقعیت این است آن طور كه باید و شاید از ظرفیت قرآنیان خود استفاده نكردیم و این یكی از اشكالات اصلی سیستم قرآنی ماست البته یكسری اتفاقات افتاده است اما متأسفانه آن نهادها و جاهایی كه باید آن‌ها را اجرا كنند مقداری زیربار نمی‌روند.

وی افزود: به عنوان مثال درباره استخدام حفاظ قرآن یا كسانی كه در زمینه قرائت قرآن كار كرده و رتبه‌ای دارند، در استخدام‌های دولتی امتیازاتی برای این افراد قائل شده است كه اگر دو نفر امتیاز مساوی آوردند، آن كسی كه حافظ و یا قاری قرآن است اولویت دارد اما این مقدارش بسیار كم است.

آقایی با یادآوری اینكه اكنون وضعیت استخدامی كل كشور مقداری خراب است و قضیه ایجاد اشتغال یكی از دغدغه‌های دولت است، گفت: اما ما می‌توانیم از قرآنیان خود در آموزش و پرورش و یا قسمت‌های فرهنگی وزارتخانه‌های مختلف استفاده كنیم.

بسته شدن درب آموزش و پرورش به روی قرآنیان یك ضعف است

این حافظ كل قرآن كریم در ادامه در پاسخ به اینكه طبق اظهارات معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درب آموزش و پرورش برای استخدام به روی قرآنیان بسته شده و جذب در این وزارتخانه تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان صورت می‌گیرد، گفت: این مسئله یك ضعف است كه باید برطرف شود و در هر صورت به نظر می‌رسد قوانینی كه در یك وزارتخانه تدوین می‌شود اینگونه نیست كه وحی منزل باشند، بلكه قابل اصلاح هستند و باید هر از گاهی به این قوانین مراجعه كرده و اشكالات آن‌ها را برطرف كرد.

اهمیت استفاده از ظرفیت قرآنیان در بخش‌های فرهنگی ادارات

وی ادامه داد: یكی از اشكالات همین نكته است و علاوه بر آن به جز آموزش و پرورش در بسیاری از وزارتخانه‌ها قسمت‌های فرهنگی داریم كه در این قسمت‌ها اولویت با كسانی است كه خودشان قرآنی و فرهنگی هستند.

آقایی با بیان اینكه بسیاری از دستگاه‌ها كارهای قرآنی انجام می‌دهند، گفت: نهادهایی نظیر سپاه، ارتش، بنیاد شهید، دانشگاه‌ها و غیره به‌صورت پراكنده فعالیت‌های قرآنی مختلفی اعم از مسابقات و كلاس‌های آموزشی برگزار می‌كنند و چه كسی بهتر از قرآنیان می‌توانند این شغل‌ها را به دست بگیرند آن هم با توجه به تجربیاتی كه دارند، مسلماً موفق‌تر خواهند بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار