رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایهگذاری و گردشگری شورای شهر همدان حلقه گم شده بخش گردشگری همدان را داشتن متولی در قالب یک مجموعه سازمانی دانست.
به گزارش فارس از همدان، مریم روانبخش در بازدید میدانی از سرا و کاروانسراهای سطح شهر و بررسی وضعیت موجود این مکانها اظهار کرد: با توجه به اینکه اقتصاد شهر همدان بر مبنای گردشگری تعریف شده باید به سمت توجه به بافتهای سنتی شهر حرکت کرده و از این ظرفیت برای رونق صنعت گردشگری بهره گرفت.
وی با اشاره به اینکه زمان ماندگاری گردشگر در همدان حدود دو روز است، افزود: ضروری است با ایجاد زیرساختها و جاذبههای گردشگری زمان ماندگاری مسافران و گردشگران در همدان و استان را افزایش داد.
رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایهگذاری شورای شهر همدان با بیان اینکه همدان دارای ظرفیتهای بالای گردشگری در حوزه تاریخی، تمدن و فرهنگی است، اضافه کرد: گردشگران خارجی بیشتر تمایل به بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی ایران را دارند نه بازدید از پاساژ یا اماکن لوکس امروزی، براین اساس باید از ظرفیتهای تاریخی، فرهنگی و طبیعی موجود برای جذب و ماندگاری گردشگر استفاده کرد.
وی ادامه داد: اگر کلی گردشگر هم جذب کنیم وقتی زیرساختها فراهم نباشد باز در حوزه گردشگری موفق نخواهیم بود به عنوان مثال با کمبود فضای پارکینگ عمومی در سطح شهر مواجهایم بر این اساس ابتدا باید زیرساختهای لازم را فراهم کرد و این همت بین شورا و شهرداری را میطلبد و در احیای بافتهای تاریخی و فرهنگی نیازمند همت و تعامل همگانی دستگاههای اجرایی استان از جمله میراث فرهنگی و گردشکری و استانداری را میخواهد.
روان بخش بر احیا و حفظ بافتهای تاریخی و فرهنگی تاکید کرد و یادآور شد: اتاقهای فکر زیادی در استان همدان برای رونق صنعت گردشگری تشکیل شده اما خروجی و تصمیم اجرایی در خصوص بافت بازار قدیمی شهر بوجود نیامده است.
وی اضافه کرد: در بخش گردشگری ابتدا باید نسبت به سازمان و تشکیلات گردشگری برنامه ای مدون و سازماندهی شده ایجاد کرد سپس به مسائل تبلیغاتی و فرهنگسازی و سایر موارد مرتبط با گردشگری پرداخت.