نشست کمیته زائران غیرایرانی در قم برگزار شد

نشست کمیته زائران غیرایرانی با حضور معاون امور زائرین استاندار قم برگزار شد که در این جلسه رفع مشکل اسکان زائران غیر ایرانی و راهکارهای مورد نظر مورد بحث و بررسی قررار گرفت.
کد خبر: ۶۲۷۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱ 07 July 2018

به گزارش تابناک قم، یونس عالی پور اظهار داشت: شاه جمال مبدا ورود به شهر قم است و مکان خوبی برای استقرار زائران پاکستانی است و در این مکان اتوبوس های آنها متوقف شده و با ماشین داخل شهر تردد داشته باشند.

وی افزود: کار اصلی برای ساماندهی زائران پاکستانی بر عهده حمل و نقل و پلیس راه استان است، زائران عراقی و پاکستانی که به قم می آیند چند دسته هستند، برخی از آنها که وضع مالی خوبی دارند به هتل می روند و برخی دیگر به منازل اسکان می روند.

معاون امور زائرین استانداری قم تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته شاه جمال برای زائران عراقی و پارک سوار شمالی برای زائران پاکستانی به عنوان پایانه استقبال انتخاب شده است.

عالی پور ادامه داد: وظیفه داریم برای زائران غیر ایرانی اسکان مناسب تهیه کنیم که دستگاه های مختلف باید بسیج شوند و خدمت رسانی به این عزیزان به خوبی انجام شود.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از 20 میلیون وارد قم می شوند که حدود دو میلیون آنان را زائران و گردشگران خارجی تشکیل می‌دهند، بیان کرد: در حال حاضر 287 واحد اقامتی از جمله هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، خانه مسافر و مجتمع بین راهی و پذیرایی با ظرفیت حدود 13 هزار تخت در استان پذیرای زائران و مسافران است.

معاون امور زائرین استانداری قم اظهار داشت: موضوع زائران غیر ایرانی ازجمله عراقی امسال به دلیل پایین آمدن محسوس و ملموس ارزش ریال در برابر ارزهای خارجی مانند دلار و یورو از اهمیت و حساسیت زیادی برخوردار است.

وحید گیلکانی مسئول بخش زائران غیر ایرانی استانداری قم نیز در این مراسم گفت: زائران پاکستانی در وسط و انتهای هر ماه وارد کشورمان می شوند و از شمالی ترین نقطه وارد ایران می شوند و با اتوبوس های فرسوده خود 7 روز در مسیر هستند.

وی افزود: زائری که وارد مقصدی می شود ابتدا نیازمند اسکان مناسب است و باید برای اسکان آنها تلاش کرده و ساماندهی کنیم و حمل نقل وی را مدیریت کنیم.

مسئول بخش زائران غیر ایرانی استانداری قم تصریح کرد: در حوزه زائرین عراقی نیز همین گونه است و باید مشکل اسکان آنها را حل کرد تا بدون هیچ‌گونه دغدغه‌ای به زیارت حرم کریمه اهل بیت(ع) بپردازند.

گلیکانی ادامه داد: شاه جمال بهترین اسکان موقت زائران غیر ایرانی است و باید پارک سوار شمالی تجهیز شود و زائران پاکستانی در این مکان توقف داشته باشند.

وی تصریح کرد: حجم زائران عراقی بسیار گسترده است و باید اهتمام جدی برای اسکان آن‌ها انجام شود و اگر قرار است آموزش و پرورش در این زمینه وارد شود بسیار مناسب است و مدارسی برای اسکان آنها تهیه شود.

مسئول بخش زائران غیر ایرانی استانداری قم عنوان کرد: در سال های اخیر بیش از 20میلیارد ریال برای تجهیز و تقویت زیرساخت های اسکان بقعه امام زاده جمال هزینه شده و شهرداری و شورای حمل و نقل ترافیک نیز به تجهیز پارکسوار شمالی مکلف شدند، ولی بلاتکلیف باقیمانده است.

گیلکانی خاطر نشان کرد: بقعه امام زاده جمال در ابتدای ورودی جاده اراک به قم واقع شده و این اثر در تاریخ 25 اسفند 1379 با شمارهٔ ثبت 3344 به ‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار