۱۰هزارواحدصنفی تثبیت تجاری ندارد

رئیس اتاق اصناف همدان با بیان اینکه ۱۰ هزار واحد صنفی در همدان فاقد تثبیت تجاری هستند، گفت: مدیران در رفع این مشکل تسریع داشته باشند.
کد خبر: ۶۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲ 21 February 2015

 رئیس اتاق اصناف همدان با بیان اینکه ۱۰ هزار واحد صنفی در همدان فاقد تثبیت تجاری هستند، گفت: مدیران در رفع این مشکل تسریع داشته باشند.

حمیدرضا فرسایی‌وحید در گفتوگو با تسنیم اظهار داشت: از اواخر سال گذشته جلسات و پیگیری‌ها برای حل مشکلات تثبیت تجاری واحدهای صنفی در اتاق اصناف همدان آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار واحد صنفی در همدان با مشکل تثبیت تجاری مواجه هستند، افزود: بیشتر این واحدها در رینگ دوم شهری بوده و با توجه به اینکه تعداد نفرات بالایی از این طریق اشتغال دارند باید هر چه سریعتر مشکلات آنها برطرف شود.

فرسایی‌وحید عنوان کرد: پس از چند ماه پیگیری در پروسه اداری و تایید پرونده این تعداد واحد صنفی از سوی نهادهایی همچون شورای شهر و شهرداری همدان در کمیته فنی راه و شهرسازی استان همدان مسکوت مانده است.

وی با بیان اینکه در اواسط امسال این مسئله به راه و شهرسازی برای اجرایی کردن واگذار شد، تصریح کرد: اقدامات لازم در زمینه لکهگذاری انجام گرفته و در حال حاضر مشکل این است که پرونده این واحدها در کمیته فنی اداره کل راه و شهرسازی همدان مسکوت مانده و درخواست داریم در روند انجام این پروندهها تسریع بخشیده شود.

رئیس اتاق اصناف همدان بیان کرد: در حال حاضر ۲۰ کوره آجرپزی در شهرستان ملایر که از سوخت گاز برای پخت آجر و فعال بودن واحدهای خود استفاده میکنند به علت عدم پرداخت هزینه‌های گاز تعطیل هستند.

فرسایی‌وحید با اشاره به اینکه با رکود ساخت و ساز در سال ۹۳ روند فروش و کسب درآمد این کوره‌ها نیز با مشکل روبه‌رو شده است، تاکید کرد: فعالیت کورههای آجرپزی با رکود مواجه است و برای فعال شدن دوباره آنها باید ساخت و ساز فعال شود.

وی با بیان اینکه در هر یک از این کورههای آجرپزی به طور میانگین ۴۰ نفر مشغول به کار هستند، افزود: این واحدها به سبب عدم پرداخت معوقات خود به شرکت گاز استان همدان با قطعی گاز روبهرو هستند و این امر سبب بیکاری کارگران کورهها میشود.

رئیس اتاق اصناف استان همدان بیان کرد: این کورههای آجرپزی خواستار تقسیط بدهی خود به شرکت گاز استان بوده و از طرفی این خواسته را دارند که پرداخت اقساط آنها با رونق ساخت و ساز در استان همراه شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار