چهارمحال و بختیاری آماده جهش و تحرک اقتصادی است

تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری افزایش سطح درآمد استان، حفظ اشتغال موجود و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی را از اولویت‌های اقتصاد مقاومتی در استان خواند و گفت: چهارمحال و بختیاری با توجه به اسناد بالادستی و سند آمایش استان و تصویب اعتبارات و منابع موجود آماده یک جهش و تحرک اقتصادی است.
کد خبر: ۷۴۵۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶ 16 May 2019
به گزارش تابناک شهرکرد–  طهمورث الیاسی بختیاری در دیدار مسئولان و کارگزاران استان با نماینده ولی فقیه در استان، با اشاره به تدوین سند آمایش استان به عنوان سند بلندمدت راهبردی برای توسعه در سال گذشته، گفت: با توجه به این سند می‌توان جهت‌گیری‌ها و اهداف و امور توسعه استان را به درستی هدایت کرد. 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سرمایه‌گذاری و اشتغال را از مشکلات و مسائل مهم استان خواند و افزود: طرح سرمایه‌گذاری استان در برنامه ششم توسعه با چشم‌انداز تک رقمی شدن نرخ بیکاری استان تا سال 1400 و برآورد 51 هزار شغل تهیه و تدوین شده است. 
وی افزایش سطح درآمد استان، حفظ اشتغال موجود و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی را از اولویت‌های اقتصاد مقاومتی در استان خواند و اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری با توجه به اسناد بالادستی و سند آمایش استان و تصویب اعتبارات و منابع موجود آماده یک جهش و تحرک اقتصادی است. 
الیاسی بختیاری با بیان اینکه مبلغ بودجه استان در سال گذشته 666 میلیارد تومان بود که بالغ بر 421 میلیارد تومان از بودجه تملک دارایی و سرمایه‌ای استان و همه بودجه هزینه‌ای استان تخصیص داده شد، اظهار کرد: بودجه طرح‌های استانی 89.5 درصد و بودجه طرح‌های مصوبه قانون استان نیز 98 درصد تخصیص اعتبار شدند. 
رئیس برنامه و بودجه استان با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری در سال گذشته جزء استان‌هایی بود که مازاد درآمد داشتند، تصریح کرد: برآورد درآمد استان در سال 97 مبلغ 293 میلیارد تومان بود که 109 درصد از آن محقق شد و 320 میلیارد تومان تحقق درآمد داشتیم. 
وی با تأکید بر اینکه نرخ بیکاری استان کاهنده است، ادامه داد: این نرخ در زمستان سال 96 عدد 23.6 درصد بود که در زمستان سال 97 به 15.6 درصد رسید و نرخ بیکاری در متوسط سال نیز حدود 3.3 درصد کاهش داشت. 
الیاسی بختیاری از افزایش 155 درصدی بودجه استان برای سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: کل اعتبارات استان در سال جاری حدود یک هزار و 200 میلیارد تومان است که 2.3 درصد از اعتبارات استانی کشورها را شامل می‌شود. 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اظهار کرد: اعتبارات عمرانی استان در بودجه سال جاری نیز 950 میلیارد تومان است که رشد خوبی نسبت به اعتبارات سال گذشته داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار