فرمانده سپاه شهرستان بوشهر خبر داد

تخصیص 930 میلیون تومان وام به طرح‌های اقتصاد مقاومتی بوشهر

فرمانده سپاه شهرستان بوشهر از تخصیص 930 میلیون تومان وام به اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان بوشهر خبر داد.
کد خبر: ۷۸۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳ 17 August 2015
عبدالرضا دشتی صبح امروز در نشست با مسئولین بسیج سازندگی شهرستان بوشهر با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری گفت: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی در شهرستان تاکنون طی یک هفته 66 نفر برای دریافت تسهیلات مراجع  کرده‌اند.

دشتی اظهار کرد: این تسهیلات در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی شامل پرورش آبزیان، قارچ، دام سبک و سنگین، مرغ، کود ورمی‌کمپوست، گیاهان داروئی، گلخانه، علوفه‌های هیدروپونیک، تولید خوراک دام از ضایعات، صنایع تبدیلی و تکمیلی، بسته‌بندی خرما، حبوبات، قند، شکر، ترشی و شوریجات، رب و عصاره، روغن‌گیری، شربت و مربا، فراوری لبنیات، پودرکن و اسانس‌گیری است.

دشتی ادامه داد: امسال سامانه ثبت اطلاعات طرح‌های اقتصاد مقاومتی به منظور مدیریت صحیح، چابک‌سازی و صرفه‌جویی در فرایند اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در سال 94 توسط بسیج سازندگی استان طراحی شده است.

وی به مزایای این سامانه اشاره و اضافه کرد: سرعت عمل در پرونده‌سازی، دقت در ثبت اطلاعات پرونده به دلیل هوشمند بودن بخش‌های مختلف سامانه اشغال حجم و نیاز به کمد بایگانی در پرونده‌سازی با سامانه مرتفع می‌شود.

فرمانده سپاه شهرستان بوشهر بیان کرد: کاهش هزینه‌های جاری در مصرف کاغذ، جوهر چاپ و استهلاک دستگاه‌های چاپ‌گر دقت و سرعت در ارائه آمار و اطلاعات و تولید گزارش‌های مختلف نیز از دیگر امتیازات راه‌اندازی این سامانه است.

دشتی با اشاره به اینکه افراد می‌توانند با ارائه مدارک لازم وام دریافت کنند، تصریح کرد: افراد با ارائه گواهی عضویت بسیج، گواهی آموزش مهارت، تصویر شناسنامه و کارت ملی و پوشه و گیره برای دریافت وام ارائه دهند.

وی افزود: در این طرح کل اعتبار تخصیص شده به شهرستان بوشهر جمعا 930 میلیون تومان است که 800 میلیون تومان اقتصاد مقاومتی با سود 16 درصد و 130 میلیون تومان صنایع تبدیلی با سود 18 در صد است.

فرمانده سپاه شهرستان بوشهر ادامه داد: تاکنون افراد مراجعه‌کننده برای دریافت تسهیلات در عرصه‌های مرغ بومی 34 نفر، میگو 7 نفر، دام سبک 3 نفر، قارچ 4 نفر، ورمی‌کمپوست 2 نفر، صنایع تبدیلی 3 نفر، دام سنگین 13 نفر به بسیج سازندگی ناحیه مراجعه کرده‌اند.

دشتی با اشاره به اینکه اجرای این طرح‌ها هم به صنعت کشور و هم برای خانواده‌هایی که می‌خواهند در این امر قدم بردارند بسیار مفید است، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها نیز از این طرح‌ها سود خوبی خواهند برد و همچنین با پرداخت این تسهیلات توانسته‌ایم در عرصه اشتغال‌زایی گام‌های مؤثری برداریم.

وی در ادامه عنوان داشت: در شهرستان بوشهر 4 نفر، کره‌بند 34نفر، چاهکوتاه 2 نفر، عالیشهر 3 نفر، تل‌اشکی 2 نفر، سرمل 1 نفر، آبطویل 12 نفر، جزیره شیف 7 نفر و روستای نوکار 1 نفر جهت دریافت وام ثبنت‌نام مراجعه کرده‌اند.

فرمانده سپاه شهرستان بوشهر با بیان اینکه برای اجرای بهتر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تفاهم‌نامه‌هایی را با دستگاه اجرایی منعقد کرده‌ایم، تاکید کرد: همچنین برای معرفی دستاوردهای اقتصاد مقاومتی، نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در نیمه دوم سال در سطح شهرستان برگزار خواهد شد.

دشتی خاطر نشان کرد: برای اجرای بهتر برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان، جلسه توجیهی با مسئولان نسبت به عرصه‌های اقتصاد مقاومتی نیز برگزار شده است.

وی عنوان کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی برنامه‌های مدونی را در دستور کار خود قرار داده و با راه‌اندازی کارگاهی فعال، نقش مهمی را در ترویج اقتصاد مقاومتی در بین مردم ایفا می‌کند.

دشتی با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی در شهرستان برای اقتصاد مقاومتی وجود دارد، ادامه داد: بهترین روش برای محقق کردن این مهم، واگذاری طرح‌ها به مردم و با محوریت آنها در خانه با کمترین اعتبار است.

دشتی با بیان اینکه امنیت غذایی از مباحث مهم در حوزه اقتصاد مقاومتی است، گفت: پرورش قارچ، دام سنگین، دام سبک، میگو و صنایع تبدیلی و بسته‌بندی کوچک از جمله عرصه‌های اقتصاد مقاومتی فعال در سطح استان محسوب می‌شود.

این مقام مسئول در پایان یادآور شد: بانوان در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی پا به پای آقایان فعالیت کرده و در برخی از عرصه‌ها حتی گوی سبقت را از آنها ربوده‌اند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار