پرداخت 9 میلیارد به چایکاران مازندران

میزان پرداختی به چایکاران هم ۹ میلیارد و ۱۶۳ میلیارد تومان اعلام شد و افزود که پیگیری استانی برای پرداخت بقیه مطالبات چایکاران استان هم در حال انجام است.
کد خبر: ۸۷۶۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷ 16 July 2020

 به گزارش تابناک مازندران ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران اعلام کرد که تاکنون ۷۵ درصد از مطالبات چایکاران این استان پرداخت شده است.

بر اساس این گزارش از روابط عمومی استانداری مازندران ، حسن خیریانپور گفت ، در مجموع ۲ هزار و ۸۱۷ تن و ۵۱۸ کیلوگرم برگ سبز چای به مبلغ ۱۲ میلیارد و ۱۶۴میلیون تومان از چایکاران استان خریداری شده است.

وی میزان پرداختی به چایکاران هم ۹ میلیارد و ۱۶۳ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود که پیگیری استانی برای پرداخت بقیه مطالبات چایکاران استان هم در حال انجام است.

خیریان پور از شهرستان های رامسر ، عباس آباد و تنکابن به عنوان مناطق کشت چای در مازندران یاد کرد و گفت : از مجموع برگ سبز چای خریداری شده در استان حدود ۲ هزار و ۲۰۴ تن و ۹۸۳ کیلوگرم درجه یک و ۶۱۲ تن و ۵۳۵ کیلوگرم درجه ۲ بوده است.

بر اساس آمارهای رسمی ، استان مازندران با در اختیار داشتن ۱۰ درصد از ۲۵ هزار باغ چای شمال کشور ، به همین میزان چای تولید می کند.

سازمان چای کشور نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک را در سال جاری چهار هزار و ۶۰۰ تومان و هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه ۲ را سه هزار و ۳۰۰ تومان است.

برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره ، تابستانه و پاییزه صورت می گیرد.چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه، تابستانه از نیمه دوم خرداد ماه و چین پاییزه در شهریور شروع می شود که تا پایان مهر ماه ادامه می یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار