به گزارش تابناک قم، ابوالفضل باقری منش بابیان اینکه شیوع کرونا، حجم فعالیتهای این اداره کل را بهصورت چشمگیری افزایش داده است، افزود: ۱۷ هزار و ۴۲۹ بسته کوچک سفارشی و پیشتاز توسط پست استان به مقاصد موردنظر ارسالشده است که این تعداد در سال گذشته تنها سه هزار و ۲۱۲ مورد بوده است.
وی پست لجستیک را بازوی توانمند تجارت الکترونیک دانست و تاکید کرد: پست لجستیک بخشی از فرایند زنجیره تأمین است که برنامهریزی، اجرا و کنترل موثر و کارای مراحل انبارش کالا یا مرسوله، بستهبندی و پردازش اطلاعات از(تولیدکننده) یا فرستنده تا(مصرفکننده) یا گیرنده بهمنظور تامین نیاز مشتریان به عهده دارد.
مدیرکل پست قم، اظهار داشت: پست لجستیک باهدف ساماندهی و بهروزرسانی خدمات و سرویسهای مشابه نظیر پست بار، بار انبوه و امانات تجاری که به شکلهای گوناگون در واحدهای اجرایی پستی در سراسر کشور در قالب سرویسهای نوین ایجادشده است.
باقری منش تاکید کرد: ارائه خدمات نوین بهمنظور افزایش پاسخگویی به نیاز بازار و باهدف توسعه کمی و کیفی تولید خدمات با استفاده از امکانات دولتی و همکاری بخش خصوصی از دیگر اهداف پست لجستیک است.
وی بابیان اینکه ظرفیتهای پست لجستیک قم در اختیار واحدهای تولیدی این استان است، گفت: پست لجستیک با انعقاد قرارداد با شرکتهای تولیدی علاوه بر ارائه خدمات ارسال کالا و مرسولات به سراسر کشور، خدمات انبارش و بستهبندی کالاها برای ارسال نیز ارائه میدهد.
پست لجستیک قم اردیبهشتماه سال ۱۳۹۶ در قم با حضور مدیرعامل وقت شرکت ملی پست ایران به بهرهبرداری رسید.