خشکی زاینده رود درآمد بازار را خشکاند!

تابناک: یک عضو هیئت رییسه اتاق اصناف اصفهان گفت: بخشی از رکود در بازار این شهر ناشی از قطع آب زنده‌رود است چرا که با نابودی کشاورزی، زنجیره‌ای از مشاغل و درآمدهای وابسته و همچنین گردشگری از بین رفته است.
کد خبر: ۸۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸ 01 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، مهدی اصولی با اشاره به رکود در بازار اصناف این شهر و کشور در سال جاری اظهار کرد: خشکی زنده رود، تحریم‌های خارجی،کاهش قدرت خرید مردم، رکود در بازار مسکن و.... از جمله عوامل اصلی این موضوع است.

وی با بیان اینکه گردشگران رغبتی به مسافرت به اصفهان بدون زاینده‌رود ندارند، تاکید کرد: قطع آب رودخانه موجب نابودی کشاورزی شد که از یک سو درآمد بخش زیادی از مردم کاهش چشمگیر یافت و از جهت دیگر با کاهش تولیدات کشاورزی زنجیره‌ای از مشاغل وابسته نیز از میان رفت.

این عضو هیئت رییسه اتاق اصناف اصفهان ادامه داد: کاهش واردات ناشی از مشکلات تحریم نیز موجب کاهش ورود اجناس مورد نیاز به داخل شد و همچنین رکود در بازار مسکن هم بخش زیادی از مشاغل و درآمدهای این عرصه را حذف کرد.

اصولی با انتقاد از سیاست‌های مالیاتی در استان، تصریح کرد: درباره مالیات ارزش افزوده هنوز مشکلاتی وجود دارد و از سوی دیگر ادارات مالیاتی هم فاکتورهای ارایه شده فعالان صنفی را قبول نمی‌کنند و بر اساس سلیقه خود نرخ تعیین می‌کنند.

اصولی درباره مشکلات بیمه‌ای اصناف، خاطر نشان کرد: برخی از اصناف همانند خدمات فنی ماشین آلات سنگین مدعی سختی کار هستند و می‌خواهند از بیمه و بازنشستگی این گروه استفاده کنند که البته این امر نیازمند بررسی در سطح مجلس و دولت است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار