افتتاح تصویری همزمان چهار طرح نیروگاهی کشور با حضور وزیر نیرو

بهره برداری از برج خنک کننده نیروگاه اصفهان

همزمان با افتتاح تصویری چهار طرح نیروگاهی در کشور، برج خنک کننده واحد مولد برق شماره ۳ نیروگاه اصفهان با توان نامی تولید ۱۲۰ مگاوات بازسازی و وارد مدار تولید شد.
کد خبر: ۹۰۰۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۷ 17 September 2020

رضا اردکانیان وزیر نیرو در این آیین، از تلاش جهادی متخصصان برق در رفع محدودیت ۳۰ مگاواتی واحد شماره ۳ مولد برق حرارتی نیروگاه اصفهان قدردانی و آن را حرکتی بسیار موثر توصیف کرد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق اصفهان هم گفت: تمام فعالیت‌ها در عملیات بازسازی برج خنک کننده واحد مولد برق شماره ۳ نیروگاه اصفهان با توان نامی تولید ۱۲۰ مگاوات با تلاش صنعتگران نیروگاه اصفهان با حداقل هزینه اجرا شد.

امیر نریمانی افزود: با اجرای این طرح علاوه بر کاهش مصرف آب و رفع محدودیت تولیدبرق از ۹۰ به ۱۲۰ مگاوات راندمان این واحد نیروگاهی افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق اصفهان نیز در این مراسم گفت: تمام فعالیت‌ها در عملیات بازسازی بُرج خنک‌کننده واحد مولد برق شماره ۳ نیروگاه اصفهان با توان نامی تولید ۱۲۰مگاوات توسط متخصصان نیروگاه اصفهان و با استفاده از توان صنعتگران داخلی و با حداقل هزینه انجام شد.

امیر نریمانی افزود: این اقدام علاوه بر کاهش مصرف آب و رفع محدودیت تولید برق  از ۹۰ به ۱۲۰ مگاوات باعث افزایش راندمان این واحد نیروگاهی شد. 

وی ادامه داد: با اجرای ۲ طرح اساسی در نیروگاه اصفهان شامل طرح احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهری که مراحل پایانی را می‌گذراند و طرح تبدیل بُرج خنک‌کننده واحدهای ۳۲۰ مگاواتی به بُرج خشک، سالانه حدود پنج میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار