وضعیت عماده لارستان قرمز است

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: وضعت کرونا در عماد شهر مرکز بخش صحرای باغ این شهرستان با عادی انگاری مردم و شهروندان از نارنجی به قرمز بازگشت و آمار مبتلایان در این منطقه رو به افزایش و نگران کننده است.
کد خبر: ۹۳۱۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶ 11 January 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمدعلی اسروش، اظهار داشت: مثبت شدن تست ۱۸ نفر ظرف ۴۸ ساعت گذشته در عمادشهر، وضعیت این شهر را به لحاظ رنگ بندی کرونایی قرمز کرده و همچنین زنگ خطر را برای شهرستان لارستان و جنوب فارس به صدا درآورده است.

وی بیان کرد: گزارش های رسیده نیز از شهرستان‌های خنج و اوز و همچنین دیگر مناطق لارستان حتی برخی از روستاها حاکی از سهل انگاری‌ها و عادی انگاری از سوی برخی از مردم و جدی نگرفتن خطر این ویروس مرگبار است.

اسروش افزود: افزایش نگران کننده تعداد مبتلایان به کرونا در عماد شهر و موج نگرانی از آن در لارستان در شرایطی است که میزان مبتلایان به این ویروس مرگبار در کشور و همچنین استان فارس روند نزولی پیدا کرده است.

مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان افزود: ظرف ۲۴ ساعت گذشته همچنین تست ۴۹ نفر در شهرستان‌های لارستان، خنج و اوز مثبت شده است.

وی اضافه کرد: هم اینک ۱۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان بستری هستند که از این تعداد ۲ مورد بیمار بدحال هستند و از دستگاه کمک تنفسی (ونتیلاتور) استفاده می‌کنند.

اسروش، شمار بهبود یافتگان سه شهرستان لارستان، خنج و اوز را از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون پنج هزار و ۸۳ نفر اعلام کرد.

او گفت: وضعیت شهرستان لارستان هم اینک نارنجی است و بدون شک استمرار و تقویت همکاری‌ها و همراهی قشرهای مختلف مردم به ویژه اصناف، بازاریان و هم‌افزایی میان اعضای ستاد مدیریت کرونا می‌تواند شرایط و وضعیت این منطقه را بهبود بخشد.

بخش صحرای باغ با جمعیتی حدود ۱۳ هزار نفر، دارای ۱۲ روستا و هشت آبادی و فاصله عماد شهر مرکز آن با لارستان حدود ۹۵ کیلومتر است.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.



اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار