جیب صندوق اعتباری هنر پر می شود

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر از تخصیص اعتبار 74 میلیارد تومانی به صندوق اعتباری هنر در بودجه سال 94 خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲ 02 March 2015
غلامرضا خلیل ارجمندی دیشب در حاشیه همایش ملی اقتصاد هنر در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: این صندوق در مدت 10 سال فعالیت خود با اقداماتی نظیر بیمه تامین اجتماعی ، بیمه تکمیلی ، اعطای تسهیلات و اجرای طرح های تکریم و مستمری بگیران از هنرمندان ، نویسندگان و روزنامه نگاران عضو این صندوق حمایت کرده است.
وی افزود: با شروع کار دولت یازدهم به علت بدهی قبلی این صندوق به سازمان تامین اجتماعی ، امکان پذیرش عضو جدید وجود نداشت.
مشاور اقتصادی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با بودجه اختصاص یافته ، 60 میلیارد تومان بدهی صندوق اعتباری هنر به سازمان تامین اجتماعی در سال 94 پرداخت می شود.
غلامرضا خلیل ارجمندی همچنین به پالایش اعضا اشاره کرد و گفت: بر اساس لیست موجود در تامین اجتماعی ، 23 هزار نفر عضو این صندوق هستند که با پالایش هویت این افراد مشخص شد بسیاری از آنها هنرمند یا نویسنده و روزنامه نگار نبوده اند.
وی افزود: اطلاعات مربوط به 10 هزار نفر از این اعضا هنوز مشخص نیست.
مدیر عامل صندوق اعتباری هنر گفت: این افراد تا پایان اسفند امسال فرصت دارند با مراجعه به سایت این صندوق نسبت به تکمیل فرم مشخصات خود اقدام کنند ، در غیر این صورت از فهرست بیمه شدگان تامین اجتماعی حذف خواهند شد.
غلامرضا خلیل ارجمندی همچنین گفت: این صندوق در حوزه های اقتصادی بدون پشتوانه منابع مالی دولت فعالیت خود را آغاز کرد.
وی گفت: در این زمینه تفاهم نامه هایی با بانک ها و شرکت های خصوصی منعقد و یک شرکت سرمایه گذاری زیر مجموعه صندوق راه اندازی شد که سود حاصل از فعالیت اقتصادی آن برای کمک به معیشت هنرمندان صرف شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار