با پیام آیت الله جوادی آملی، همایش ملی شمس تبریزی آغاز بکار کرد
به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی-خوی، همایش ملی شمس تبریزی امروز با پیام آیت الله جوادی آملی که به صورت تصویری پخش شد، رسما آغاز بکار کرد
کد خبر: ۱۰۰۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳ 24 September 2015

سید فتاح کبیری در حاشیه این همایش و در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسب آغاز مراسم‌های بزرگداشت هفته شمس برگزار شد اظهار داشت: اجرای برنامه‌های بزرگداشت شمس تبریزی به تبع نام‌گذاری ایام آن از دوم تا هشتم مهرماه روز 7 مهر ماه در شهر خوی برگزار می‌شود.

وی درباره بخش کنفراس علمی هفته بزرگداشت شمس تبریزی گفت: بیش از 216 مقاله به دبیرخانه کنفراس علمی ارسال شده که 8 مقاله به عنوان مقالات بر‌تر ارائه می‌شوند و 16 مقاله نیز برای چاپ به صورت پوستر توسط هیئت علمی انتخاب شده است.

کبیری با اشاره به نقش رسانه‌ها در معرفی مفاخر علمی و تاریخی شهر خوی تصریح کرد: اصحاب رسانه می‌توانند در این مسیر در عمل به تکلیف بزرگ خود در شناساندن چهره‌های بین‌المللی خوی قدم‌های بزرگی بردارند و تولیت شمس تبریزی را در این راه همراهی کنند.

به گفته وی هفته بزگداشت شمس تبریزی از 2 تا 8 مهر ماه با حضور گروه‌هایی موسیقی و آواز از شهرهای تهران، تبریز، شیراز و خوی، اساتید دانشگاه و مسئولین کشوری و استانی در شهر خوی برگزار می‌شود.
وی گفت: کتابخانه تخصصی شمس تبريزی با حضور وزيرفرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم اختتاميه همايش ملي شمس تبريزي افتتاح مي شود.

فرماندار خوی:

سخنراني استانداران آذربايجان غربي و آذربايجان شرقي در همايش ملي شمس تبريزي

فرماندار خوی گفت:در همايش ملي شمس تبريزي استاندار آذربايجان غربي و استاندار آذربايجان شرقي نيز حضور يافته و سخنراني مي كنند.

حسین سیوانی اصل نیز در این نشست خبری اظهار داشت: کارهای فرهنگی از جمله فعالیت‌هایی است که فنا ناپذیرند.

وی افزود: غنای فرهنگی کشورمان در حدی است که می‌تواند کشور را به جایگاه واقعی خود در دیگر عرصه‌ها نیز برساند و همچون ستاره‌ای بدرخشد و اصولاً کشور بر خلاف بسیاری از کشورهای دیگر ظرفیت‌های فرهنگی زیادی دارد که می‌توانیم آن را به جهانیان معرفی کنیم و این ظرفیت‌ها زیر بنا و بال‌های پرواز کشور به سمت توسعه هستند.

فرماندار خوی تصریح کرد: مدیریت کشور بدون شناخت مبانی فرهنگی محال است و به توسعه منجر نمی‌شود بنابراین باید نخبگان ما از رجوع به مردم غفلت نکنند.

وی افزود: بارگاه شمس تبریزی در خوی یک ظرفیت بی‌نظیر فراملی و منطقه‌ای است که معرف و نماد فرهنگ ایرانی و اسلامی به شمار می‌آید و اگر تاخیری در معرفی مفاخری چون شمس اتفاق بیافتد کشور‌های دیگر این مفاخر را از دست ما خواهند ربود.

سیوانی گفت: از مدیران شهرستانی، استانی و نخبگان آذربایجان غربی انتظار داریم تا نگاه واقع بینانه‌ای به بارگاه و مقام شمس در خوی داشته باشند و جایگاه این بزرگ مرد فرهنگی را آنطور که هست بسنجند.

وی تصریح کرد: ما می‌توانیم قونیه ثانی را در خوی داشته باشیم و اگر صاحب نظران اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد داخلی و بین‌المللی وارد شوند شکی نیست که بتوانیم در 10 سال آتی قونیه دوم را در خوی ایجاد کنیم.

فرماندار خوی گفت: اگر می‌خواهیم زیرساخت‌های فرهنگی معرفی شوند جز با مشارکت مردم حاصل نمی‌شود بنابراین مردم باید نسبت به کارهای فرهنگی تعصب داشته باشند و مسئولان نیز به این کارکرد ایمان بیاورند.

وي افزود: در اين نشست استاندار آذربايجان غربي و استاندار آذربايجان شرقي نيز حضور يافته و سخنراني مي كنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار