حضرت آیت الله مجتهد شبستری:
آیت الله مجتهد شبستری گفت: از تمام دولت ها و ملت ها می خواهیم که با تلاش های خود از دادگاه لاهه شکایت کرده و رژیم آل سعود را به محاکمه بکشند.
کد خبر: ۱۰۰۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸ 25 September 2015
آیت الله مجتهد شبستری در خطبه های نماز جمعه ی این هفته گفت: از جمله ی مهمترین زیارت های ائمه اطهار(ع) زیارت غدیریه است و با توجه به اینکه مهمترین مسله ی اسلام غدیر است، لذا عید غدیر به عیدالله الاکبر نامیده می شود و امام هادی(ع) نیز در سفر به سامرا و در زیارت قبر حضرت امیرالمومنین(ع) ,زبارتی به نام زیارت غدیریه خوانده است. در قسمت اول این زیارت, فضائل حضرت امیرالمومنین(ع) را شمرده و سبقت ایشان را در ایمان به خدا، خاطر نشان کرده است.

ایشان با اشاره به گرامیداشت هفته ی دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس ایثار و فداکاری نیروهای مسلح به دنیا ثابت شد و رمز این سلحشوری ها این بود که فرمانده کل قوا, نائب امام عصر(عج) بود، که اطاعت از امر ایشان واجب است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: اقتدار رهبری باعث شده  قدرت امریکا به بن بست کشیده شود و به فضل خدا دشمن توان مقابله با نیروهای اسلام حتی در کشورهای مجاور را نخواهد داشت.

وی ضمن اظهار تاسف از حادثه ی دلخراش منا گفت: عید قربان امسال به عزا تبدیل شد و فاجعه ی عظمای سرزمین منا, قلوب تمام مسلمانان جهان را جریحه دار کرد  که در پی آن رهبری معظم سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وی اضافه کرد: در مکه علاوه بر سقوط جرثقیل,فاجعه ی منی منجر به کشته شدن بیش از هزاروسیصد نفر شده است و این مصیبت بزرگ را به ولی عصر(عج) و رهبری معظم انقلاب و خانواده های متوفی تسلیت میگوییم.

آیت الله شبستری با تاکید بر اینکه رژیم آل سعود شایسته ی مدیریت حرمین شریفین را ندارد، بیان داشت: برخی از کارشناسان معتقدند که محمد بن سلمان جانشین پادشاه عامل این جنایت است, که اگر صحت داشته باشد واقعا تاسف بار است و باید بپرسیم این آدم های عیاش و فاسد در منا چه کار میکنند؟!

وی ادامه داد: بر فرض این حادثه صحت نداشته باشد,  مسلما نشانگر سومدیریت رژیم آل سعود می باشد و ما از تمام دولت ها و ملت ها می خواهیم که با تلاش های خود از دادگاه لاهه شکایت کرده و رژیم آل سعود را به محاکمه بکشند.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری ضمن ابراز همدردی با بازماندگان، به مسولین حج توصیه ی تلاش جدی در امر پیگیری این حادثه را  کردند  که به تعبیر ایشان رژیم آل سعود به مسلمان ها ارزش قائل نیست.

خطیب نماز جمعه تبریز اذعان داشت: آل سعود با صهیونیست ها ارتباط تنگاتنگی دارند؛ به طوری که در نماز عید قربان یکی از مزدوران داعشی و صهیونیست سی نفر از نمازگزاران را در صنعا به شهادت رساندند؛ بنابراین شایسته است شعار مرگ بر آل سعود را فراموش نکنیم.

وی افزود: از ملت عربستان می خواهیم که یک مقداری به خود تکان داده و رژیم مزدور و دست نشانده ی استکبارجهانی را ساقط بکنند و امیدواریم به فضل پروردگار با مجاهدت ملت یمن و قیام ملت عربستان هرچه زودتر,حرمین شریفین از دست آل سعود نجات پیدا کند.

منبع:آناج

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار