مسئول مرکز مطالعات دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح
مسئول مرکز مطالعات دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه امکانات ایران و عراق در جنگ قابل قیاس نبود، گفت: جهان همچنان از عملکرد فرماندهان ایران طی جنگ تحمیلی در تعجب است.
کد خبر: ۱۰۰۵۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰ 31 October 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی، سردار فتح الله جعفری صبح یک شنبه در یادواره علمدار شهدای خراسان شمالی که در مصلی بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: خراسان شمالی ۳ هزار شهید تقدیم به انقلاب کرده که در نوع خود بی نظیر است.

مسئول مرکز مطالعات دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: در جنگ ۸ ساله هیچ گاه از نظر قدرت نظامی با عراق برابر نبودیم و همیشه دشمن قوی‌تر، با امکانات بیشتر و بی رحم تر بود.

وی با اشاره به حملات دشمن طی ۲ ماه نخست جنگ تحمیلی، افزود: ۱۶ هزار متر مربع از خاک کشور در آن برهه اشغال شد و سپس صدام مناطق اشغالی را مرزهای جدید اعلام کرد.

جعفری تصریح کرد: در ادامه همه کشور بسیج شدند تا دشمن را بیرون کنند اما بنی صدر نامه‌ای به امام نوشت که باید جنگ تمام شود و پای میز مذاکره برویم؛ لذا وضعیت جنگ در آن روزها بحرانی بود.

مسئول مرکز مطالعات دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح بیان داشت: فرماندهان نظامی با تغییر راهبردها و با تقویت روحیه ایمان و شهادت طلبی توانستند پیروز جنگ تحمیلی باشند و به خوبی از قدرت مردم و اراده جوانان استفاده کردند.

وی افزود: جهان همچنان در حیرت شجاعت این فرماندهان نظامی در دوران دفاع مقدس است که چگونه با لشکر اندک و با شجاعت خط دشمن را شکستند و پیشرفت رفتند.

جعفری در انتها گفت: شجاعت و مردم داری از خصلت‌های بارز شهید محمدزاده در دوران دفاع مقدس بود لذا این امر باعث محبوبیت او شده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار