مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام:
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: برای شناساندن نقش شهدا بویژه شهدای دانش‌آموز به دنبال تالیف کتاب و مستندهای تصویری باشیم.
کد خبر: ۱۰۰۶۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰ 02 November 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ امیر مهردادی در این یادواره ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز، عنوان کرد: برگزاری یادواره شهدا می‌تواند در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان قشر نوجوان تأثیرگذار باشد و در راستای معرفی هر چه بیشتر و بهتر شهدای دانش‌آموز استان به دانش‌آموزان، باید تألیف کتاب، ساخت مستند، کلیپ و … انجام ‌شود.

وی به نقش شهدای دانش‌آموز در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان شهید در دوران دفاع مقدس علاوه بر دفاع در سنگر علم و دانش، در سنگر دفاع از انقلاب و آرمان‌های آن حضور پیدا کردند، در مقابل دشمن متجاوز عرض اندام کردند و جان خود را در طبق اخلاص قرار دادند.

در این مراسم محمدتقی قاسمی از رزمندگان پیشکسوت  دفاع مقدس  به بیان خاطراتی از دانش‌آموزان شهید پرداخت و با روایت خاطراتی از دانش‌آموز شهید تقی شیرخانی مطرح کرد: در دوران دفاع مقدس نوجوانانی مثل شهید تقی شیرخانی بودند که بدون هیچ چشم‌داشتی از مرز و بوم ایران اسلامی دفاع کردند بنابراین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان همه تبلیغات اسلام‌ستیزی از سوی دشمنان انقلاب اسلامی، وظیفه دشوار و همگانی ما است.

در پایان این مراسم، از کتاب خاطرات دانش‌آموز شهید «حیات سروری » شامل خاطراتی از این شهید عزیز به روایت برادرزاده‌اش، رونمایی شد./ح

 

بیشتر بخوانید

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار