فرماندار شهرستان ورامین گفت: با توجه به آغاز فصل سرما و احتمال شیوع ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان، تمامی امکانات شهرستان ورامین برا‌ی مقابله با این بیماری بسیج شده است.
کد خبر: ۱۰۰۶۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲ 03 November 2021

 

به گزارش «تابناک تهران»، حسین کاغذلو فرماندار شهرستان ورامین ظهر امروز در جلسه ستاد مقابله با آنفولانزای فوق حاد پرندگان که در محل فرمانداری ورامین برگزار شد اظهار داشت: شهرستان ورامین به دلیل برخورداری از تالاب فصلی بندعلیخان و ورود پرندگان مهاجر و نیز مراکز متعدد تولید جوجه اردک، در معرض خطر آنفولانزای فوق حاد پرندگان است از این رو، امکانات شهرستان برای مقابله با این بیماری در حال آماده باش کامل است.

وی گفت: وجود تالاب فصلی بندعلیخان در شهرستان ورامین باعث می‌شود تا همه ساله هزاران قطعه پرنده مهاجر برای زمستان‌گذرانی، این تالاب را انتخاب کنند که این امر نیز می‌تواند احتمال شیوع ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان را افزایش دهد.

فرماندار ورامین تصریح کرد: علاوه بر این، استقرار ده‌ها واحد پرورش جوجه اردک یک روزه و مرغ در شهرستان باعث می‌شود تا توجه مسوولان به پیشگیری از شیوع این بیماری معطوف شود و با تشکیل جلسات تخصصی با حضور مسوولان ذیربط، تلاش شود تا از شیوع ویروس این بیماری جلوگیری و یا در صورت ابتلا، از ورود خسارات کلی به تولید‌کنندگان جلوگیری شود.

کاغذلو بیان داشت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در سال گذشته، کمترین میزان خسارت ابتلای پرندگان به بیماری آنفلوانزای فوق حاد به واحدها پرورش طیور ورامین وارد شد.

وی اظهار کرد: ادارات محیط زیست، شبکه بهداشت و درمان، دهیاران، بخشداران و ادارات عضو کارگروه پیشگیری از شیوع آنفولانزا موظفند تا شبکه دامپزشکی را در امر پیشگیری و یا مقابله با این بیماری همراهی کنند.

فرماندار ورامین در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به آغاز کوچ پرندگان مهاجر به تالاب‌های جنوبی ورامین، شبکه دامپزشکی به اتفاق محیط زیست، مسائل مربوط به تلفات پرندگان مهاجر و تغییرات احتمالی در جمعیت پرندگان را بررسی و موارد مشکوک را مورد آزمایش قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار