معاون رئیس جمهور:
معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان این که ۱۳ آبان آغاز جریان ضداستکباری و افول آمریکا بود، گفت: آمریکا در حالی سخن از بازگشت به برجام و مذاکره می‌زند که بلافاصله در رفتاری دوگانه، شخصیت ها و نهادهای کشورمان را تحریم می‌کند یا آن حرکت مذبوحانه را در دریای عمان انجام می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۰۶۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰ 05 November 2021

«سید محمد حسینی» در گردهمایی راهپیمایان سیزده آبان شهر یزد که در محل حسینیه امیر چقماق و در کنار گلزار شهدای گمنام مدفون در این مجموعه تاریخی برگزار شد، اظهار کرد: امروز باید سیزده آبان را برای نسل جوان و نوجوان ایران بازگو کنیم تا بدانند آمریکا از گذشته تاکنون چه جنایاتی در حق مردم کشورمان کرده است.

وی به تعدی روز گذشته آمریکایی ها به نفتکش ایرانی در دریای عمان اشاره و تصریح کرد: آمریکایی ها سالیان سال است که چنین تجاوزاتی می کند.

وی بیان کرد: آمریکا به بیش از ۶۰ کشور جهان لشکرکشی کرده و امروز شاهدیم که پس از ۲۰ سال با افتضاح از کشور افغانستان خارج می شود واین همان روحیه استکباری آمریکایی هاست.

حسینی به آرامش قلبی رزمندگان و فرزندان ایران زمین در حادثه اخیر و در مقابله با ناو جنگی آمریکا که امروز در راس اخبار رسانه های دنیا قرار گرفته است، اشاره کرد و آن را عنایت خداوند خواند.

وی با بیان این که آمریکا نه در ۱۳ آبان بلکه از سالها قبل جنایات زیادی علیه مردم کشورمان انجام داده است، گفت: تسخیر لانه جاسوسی در واقع بیانگر خشم فروخورده‌ی مردم کشورمان طی سالیان سال بود.

معاون رئیس جمهور به تبعید امام در سال ۱۳۴۲ نیز اشاره و بیان کرد: امام (ره) را به دلیل اعتراض به لایحه کاپیتولاسیون و مصونیت قضایی مستشاران آمریکایی، ابتدا به ترکیه و سپس به نجف تبعید کردند.

وی همچنین به کشتار دانش آموزان در دانشگاه تهران اشاره و اظهار کرد: سیزده آبان آغاز جریان ضداستکباری و افول آمریکا و روزی بود که به هیمنه‌ی آمریکا خدشه وارد شد.

حسینی گفت: امروز اندیشمندان آمریکایی با اذعان به این افول، درصدد جلوگیری از افول بیشتر آمریکا هستند به طوری که یکی از شعارهای انتخاباتی ترامپ برای ریاست جمهوری بازگرداندن عظمت آمریکا در جهان بود ولی یکی از علائم شکست آمریکا از دست دادن جایگاه خود در افکار عمومی جهانیان است به طوری که براساس آمریکا در آلمان ۲۶ درصد، در هلند ۳۰ درصد، در فرانسه ۳۳ درصد و در کانادا ۳۵ درصد مردم نگاه مطلوبی به آمریکا دارند.

وی با بیان قدرت آمریکا در حال نزول است و دیگر قدرت رسانه‌ای این کشور نمی‌تواند سیطره‌ی آن را بر دنیا فراهم کند، اظهار کرد: خروج آمریکا از معاهدات جهانی و حمایت از نقض حقوق بشر در هر گوشه از جهان، همگی نشانه افول آمریکا به نفع روسیه و چین و ایران است و امروز در بسیاری از میادین اقتصادی از این کشور با ۲۷ تریلیون دلار بدهی به عنوان یک ابر بدهکار جهانی یاد می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور از تسری پایداری و مقاومت ملت ایران در برابر استکبار به کشورهای جهان اسلام و حتی کشورهای آمریکای لاتین که روزگاری حیاط خلوت آمریکا بود خبر داد و گفت: هر چقدر آمریکا رو به افول می‌رود، در مقابل جبهه مقاومت قدرتمندتر می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: البته ما اهل مذاکره هم هستیم اما به این شرط که حوادث سالهای اخیر مجددا تکرار نشود و نه اینکه محدودیت‌های را بپذیریم و آنها معاهدات را نقض کنند.

حسینی از سیاست دوگانه آمریکا نیز انتقاد کرد و گفت: آمریکا در حالی سخن از بازگشت به برجام و مذاکره می‌زند که بلافاصله در رفتاری دوگانه، شخصیت ها و نهادهای کشورمان را تحریم می‌کند یا آن حرکت مذبوحانه را در دریای عمان انجام می‌دهد، چگونه باید این رفتارهای دوگانه را باور کنیم؟

معاون رئیس جمهور از تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی جامعه خبر داد و گفت: هرچند رفع مشکلات نیازمند زمان است ولی عزم و اراده برای رفع آنها وجود دارد و امیدواریم همانند رفع مشکل واکسن، در زمینه های مختلف از جمله معیشت و اقتصاد مردم نیز گره گشایی شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار