معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران از اجرای طرح زمستانی جاده ای این اداره خبر داد و گفت: این طرح از امروز ۱۵ آبان ماه آغاز و تا 15 فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۰۰۷۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹ 06 November 2021

عادل مصدقی روز شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: طرح راهداری زمستانی جاده ای استان تهران با حضور ۵۰۰ نیروی متخصص در امر راهداری با تجهیزات و بکارگیری ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین و سبک از امروز آغاز شده است.

وی با اشاره به تسهیلات رفاهی جاده ای افزود: تجهیز ۳۱ راهدارخانه فعال و مجهز به سیستم های گرمایشی با امکانات رفاهی آماده امداد رسانی و اسکان موقت هموطنان در مسیرهای ارتباطی استان تهران برای خدمت رسانی به مسافران آماده شده است.

معاون راهداری استان تهران ادامه داد: از مجموع سه هزار کیلومتری طول راههای استان حدود ۲ هزار کیلومتر تحت پوشش طرح راهداری زمستانی با اولویت راههای شریانی و غیر شریانی و فرعی و روستایی قرار می گیرد.

وی با اشاره به بارش های اخیر در استان تهران نیز گفت: بیشتر این بارش در مسیرهای کوهستانی و شمالی استان بود که عوامل راهداری با حضور مستمر در مسیرها نسبت به مرمت و ایمن سازی جاده ها اقدامات مناسب انجام دادند.

مصدقی خاطرنشان کرد: هفته گذشته نیز شاهد بارش برف در مسیرهای کوهستانی بودیم که عوامل راهداری نسبت به برف روبی و ایمن سازی لازم اقدام کردند.

وی با اشاره به آماده باش کامل نیرو ها و تجهیزات راهداری افزود: در زمان اجرای این طرح، راهداران با تمام توان، روان سازی ترافیک و سهولت تردد رانندگان و مسافران را فراهم و امداد رسانی و افزایش ایمنی جاده ای در تمامی مسیرها بر عهده دارند.

معاون راهداری استان تهران یادآور شد: رانندگان در شرایط بحرانی و ناپایدار جوی از سفرهای غیرضروری پرهیز و قبل از انجام سفر از طریق سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند و هنگام سفر به تجهیزات مانند زنجیر چرخ، سوخت کافی، آذوقه و پوشاک گرم به همراه داشته باشند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار