رئیس مرکز بهداشت استان قم خبر داد؛
رئیس مرکز بهداشت استان قم از آغاز برنامه گام سوم طرح محله محور واکسیناسیون با همکاری نیروهای بسیج در محلات با پوشش پایین واکسیناسیون از شنبه آینده در قم خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۸۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲ 11 November 2021

به گزارش تابناک قم، سیامک محبی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد با ارائه گزارشی از روند وضعیت بیماری و هم چنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسیناسیون در قم بیان کرد: با توجه به اینکه طی هفته‌های گذشته قم جز استان‌های نخست در زمینه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بود اما طی این هفته رعایت پروتکل‌های بهداشتی اندکی کاهش یافته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: وضعیت استان به لحاظ بستری‌ها و مرگ و میر روند نزولی داشته و شرایط استان مانند شرایط خرداد ماه در شرایط خوبی قرار دارد.

وی افزود: رعایت فاصله گذاری اجتماعی در استان ۴۵ و ۴۸ دهم درصد است نرخ بروز بیماری به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در رتبه ۲۲ کشور قرار داریم و در هفته‌های گذشته آمار بستری‌ها و مرگ‌ومیرها با شیب ملایمی کاهش داشته است هرچند شرایط استان در زمینه کرونایی بهبود یافته اما شرایط ما شکننده است.

محبی عنوان کرد: در مراکز ۹ گانه ما ۲ هزار و ۳۸۰ نفر بیمار مشکوک مراجعه کردند و آمار کل آزمایشات هم ۶ هزار و۲۹۴ مورد بوده که ۴ هزار و۱۸ مورد آن مثبت بوده است همچنین روند موارد مثبت هم روند نزولی به خود گرفته است.

به گفته وی؛ در زمینه اجرای طرح شهید سلیمانی ۲ هزار و۶۰۶ بیمار رهگیری و روند مراقبت در منزل تنها ۳ مورد گزارش شده است ابن کاهش به دلیل الویت واکسن خانه به خانه است و تعداد تستهای صورت گرفته در این طرح هم روند نزولی داشته است در زمینه نظارت بر عملکرد اصناف و بازاریان طی این هفته ۳ هزار و ۸۵۴ مورد بازدید صورت گرفته که یک هزار و۱۱۳ مورد اخطار داده شده است.

رئیس مرکز بهداشت در ادامه با اشاره به وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان گفت: در حالی که قم از ۵ تا ۱۳ آبانماه جز استان‌های مطلوب و نخست در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود اما طی هفته گذشته رعایت پروتکل‌های کاهش یافته است و گزارشی از نحوه رعایت بهداشت فردی و وضعیت واکسیناسیون از سوی دستگاه‌های اجرایی و ادارات دریافت نکرده‌ایم.

محبی عنوان کرد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در ادارات و دستگاه‌های اجرایی ۷۲ درصد در مراکز خدمات پلیس تنها ۶۰ درصد و در آموزش گاه‌های رانندگی ۹۰ درصد و هم چنین جایگاه‌های سوخت و سی ان جی ها ۷۰ درصد و در آرامستان‌های استان ۵۷ درصد شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم با بیان فرسودگی کارکنان مرکز بهداشت گفت: در زمینه اعمال محدودیت‌های هوشمند در استان ضعیف عمل کرده‌ایم باید نظارت‌ها از سوی اتاق اصناف بیشتر مورد توجه قرار گیرد اما در عمل بیشتر بازدیدها به عهده مرکز بهداشت است که کارکنان مرکز بهداشت را فرسوده کرده است.

محبی به وضعیت واکسیناسیون در استان هم اشاره و افزود: با توجه به تأمین زیرساخت‌های لازم برای واکسیناسیون و توسعه مراکز تجمیعی هم چنان در زمینه میانگین واکسیناسیون از روند میانگین کشوری پایین‌تر هستیم..

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: از روز شنبه هفته آینده برنامه گام سوم طرح محله محور واکسیناسیون را با همکاری نیروهای بسیج شروع خواهیم کرد در این برنامه یکی از محلاتی که جز محلات با پوشش پایین واکسیناسیون است، با کمک مرکز جامع خدمات سلامت آن محل و همکاری نیروهای بسیج به صورت خانه به خانه پوشش داده می‌شود.

وی عنوان کرد: در این طرح ۲۸ تیم واکسیناسیون متناسب با نقشه جغرافیایی محله؛ درب منزل ساکنین محله حاضر شده و همشهریانی که متقاضی واکسن باشند می‌توانند از خدمات واکسیناسیون داخل منزل استفاده کنند این طرح به منظور افزایش سطح پوشش واکسیناسیون شهر و استان قم است تا انشاالله بتواند شاخص قابل قبولی برای پیشگیری از پیک احتمالی بعدی باشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار