اتاق کار همیشه پر از وسایل اضافی می باشد و شاید نتوانیم وسیله مورد نظرمان را در این فضاهای شلوغ پیدا کنیم . گیره ها ، خودکارها ، ماشین حساب و ... میز کار را شلوغ می کنند و فایل های کشویی و کتابخانه ها نیز با کاغذها و سندهای مهم پر می شوند. در اتاق کار منظم هر چیزی در جای خود قرار دارد و هفته کاری بدون استرسی را طی خواهید کرد. در ادامه نکاتی را برای جلوگیری از شلوغ شدن اتاق کار بیان خواهیم کرد ...
کد خبر: ۱۰۰۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱ 26 September 2015
به کاغذهایتان نظم دهید

روی هم گذاشتن کاغذها و اسناد باعث بی نظمی در اتاق کار می شود و پیدا کردن کاغذ موردنیاز کار سختی است . می توانید از قفسه و شلف های تزئینی زیبا ، پوشه ها و برچسب ها برای ایجاد فایل هایی با موضوعات مختلف استفاده کنید . فقط کافی است یک بار این کار را انجام دهید تا دیگر نیازی به صرف وقت برای پیدا کردن کاغذ مورد نظرتان نداشته باشید.

از یک تقویم رومیزی استفاده کنید

منظم بودن و سازمان دهی دکوراسیون منزل بسیار مهم است و برای این کار هیچ چیز بهتر از یک تقویم رومیزی نیست. در این تقویم رویدادهای بزرگ خانوادگی نظیر جشن تولدها ، وقت دکتر و مسافرت ها را بنویسید تا کارهایتان را به موقع انجام دهید . می توانید از تخته وایت برد هم استفاده کنید تا با نوشتن رویدادهای مهم کارهای خانگی را به طور منظم انجام دهید. کارهای روزانه و هفتگی تان را در لیست کارهایی که باید انجام دهید بنویسید .

در اتاق کارتان دراورهای منظم داشته باشید

ممکن است به خاطر عجله هرچیزی را در جایی که متعلق به آنجا نیست رها کنید. این کار باعث شلوغی اتاق کار و میز کارتان می شود و نمی توانید وسیله تان را به سادگی پیدا کنید. به جای این از دراورها، فایل های کشویی و نظم دهنده های پلاستیکی استفاده کنید و هر چیز را سرجایش بگذارید. با این کار هر زمانی چیزی را بخواهید به راحتی پیدا می کنید.

دکوراسیون اتاق کار را همانند منزل طراحی کنید

ممکن است در تمام روز در اتاق کارتان باشید یا فقط آخر هفته در این اتاق باشید. در هر صورت می توانید فضای اتاق کار را همانند فضای خانه طراحی کنید. استفاده از صندلی آرگونومیک، وسایل سرگرمی و نور مناسب برای شما لذت بخش خواهدد بود.

سیم های وسایل الکترونیکی تان را سامان دهی کنید

در اتاق کار وسایل الکترونیکی زیادی وجود دارد و سیم وسایلی چون پرینتر ، کامپیوتر ، چراغ مطالعه و شارژرها باعث بهم ریختن نظم اتاق می شود. می توانید برای نظم دادن به سیم وسایل الکترونیکی از جعبه نگهداری سیم استفاده کنید. نباید برای تمایز میان سیم ها از برچسب استفاده کنید زیرا باعث سردرگمی تان می شود.

در اتاق کارتان از میزهای قفسه دار استفاده کنید

وقتی در اتاق کارتان وسایل زیادی دارید باید از میزتحریر با تعداد زیادی کشو و قفسه استفاده کنید. هنگام خرید میز به این مساله توجه داشته باشید . میزهای U و L شکل فضای زیادی را در اختیار شما قرار می دهد در حالیکه میزهای قفسه دار و میزهای منشی فضای محدودی دارند.

خرده ریزهای اتاق کارتان را در یک کتابخانه بریزید

کتاب و وسایل تزئینی اتاق کارتان را در کتابخانه قرار دهید . قرار دادن قاب عکس ، مجسمه و وسایل تزئینی روی میزکار بسیار جلوه ی زیبایی دارد اما برای نگهداری همه وسایل به فضای وسیعی نیاز دارید. کتابخانه ها برای نگهداری کتاب ها می باشند اما می توانید وسایل تزئینی تان را در کتابخانه قرار دهید. میز تحریر بهتر است برای نگهداری وسایلی که نیاز مداوم دارید، باشد و روی میز تحریر کامپیوتر، پرینتر و چراغ مطالعه قرار دهید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار