مدیرعامل شرکت گاز کرمانشاه در گفتگو با تابناک خبر داد؛
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه از افزایش بیش از ۱۰ درصدی مصرف گاز در این استان طی ۱۶ روز نخست آبان ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۹۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵ 15 November 2021

افزایش ۱۰ درصدی مصرف گاز در کرمانشاه طی آبان ماه سال جاری

سیروس شهبازی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به آغاز فصل سرما و افزایش مصرف گاز در استان کرمانشاه اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار جمع‌آوری شده، مصرف گاز در ۱۶ روز نخست آبان ماه سال جاری ۱۵ میلیون و ۷۰۰ متر مکعب یعنی بیش از ۱۰ درصد مصرف گاز طی مدت مشابه در سال گذشته بوده است.

وی افزود: در صورت عدم مدیریت مصرف گاز و همراهی مردم و ادامه روند سرما مشکلاتی در توزیع گاز ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای کاهش مصرف سوخت در این استان طی فصل سرما گفت: صنایع پرمصرفی همچون نیروگاه‌ها، پالایشگاه و صنایع سیمان بر اساس قرارداد با شرکت گاز هشت ماه گاز دریافت کرده و سوخت‌رسانی چهار ماه دیگر که همان ماه‌های سرد سال است، شناور بوده و این صنایع در شرایط ضروری از سوخت مازوت ذخیره خود استفاده می‌کنند.

شهبازی تصریح کرد: برای مدیریت مصرف گاز در استان کرمانشاه از ابتدای آذرماه سال جاری نظارت بر ادارات و ارگان‌ها آغاز شده و دمای محیط این ادارات باید بین ۱۸ الی ۲۱ درجه سانتی‌گراد باشد، در صورت تخلف ادارات ابتدا اخطار داده شده و در صورت تکرار تخلف گاز اداره مربوطه قطع می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه برای جلوگیری از بروز مشکل در شبکه توزیع گاز تمامی خطوط آن در فصل تابستان پایدار شده است.

وی افزود: اولویت گازرسانی در فصل سرما با مشترکین خانگی بوده و در صورت حاد شدن شرایط گازرسانی در سال جاری ابتدا گازرسانی به نیروگاه‌ها و سپس صنایع کوچکتر محدود می‌شود، اما در صورت کاهش یک درجه‌ای دمای محیط بسته در سراسر کشور حدود پنج الی ۱۰ درصد در مصرف گاز صرفه‌جویی می‌شود.

شهبازی با اشاره به توصیه‌های ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی تصریح کرد: پیش از نصب وسیله گرمایشی باید از مسدود نبودن خروجی دودکش اطمینان حاصل کنند، زیرا که عمده‌ترین خطرات مربوط به گاز مونواکسید کربن و مسمومیت با آن است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه افزود: رعایت نکات ایمنی در نصب و استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی در فصل سرما بسیار ضروری بوده و مردم باید به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشند، استفاده از بست و شیلنگ استاندارد در وسایل گازسوز طی فصل سرما امری ضروری است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار