اصنافی اضافه کرد: برای راه اندازی فاز اول خط 2 متروی شیراز تا ۲۲ در تلاش هستیم و بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر در اولویت شهرداری شیراز است.
کد خبر: ۱۰۰۹۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 18 November 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: «سید احسان اصنافی» در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) گفت: به عنوان شهردار شیراز برای جذب سرمایه گذاران در حوزه های مختلف فرهنگی، گردشگری و ... در 50 روز گذشته اقداماتی را در پیش گرفته ام.

شهردار شیراز افزود: شهرداری بخشی از پازل فرهنگی شهر است و حوزه فرهنگ برای شهرداری شیراز همواره کلیدی بوده و برای ارتقای فرهنگی شهر در زمینه های مختلف تلاش کرده ایم.

وی اضافه کرد: برای راه اندازی فاز اول خط 2 متروی شیراز تا ۲۲ در تلاش هستیم و بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر در اولویت شهرداری شیراز است.

اصنافی با اشاره به اقدامات عمرانی انجام شده در شهر شیراز در 50 روز گذشته بیان کرد: تصمیمات پروژه شهید سلیمانی مرتفع شده و از چهار تونل باقیمانده حفاری ۲ تونل انجام شده است و مشکلات تقاطع جام جم نیز در حال رسیدگی و رفع است، بزرگراه مولوی به عنوان پروژه بزرگ شهری در حال انجام است و اصلاح مثلث هندسی گویم- قلات در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: برای تحقق شفافیت در شهرداری شیراز به سیاست و ابزار و زیرساخت نیاز است و انجام اصولی شفافیت امور شهرداری باعث می شود تا مدیر بهتر بتواند تصمیم گیری کند و اطلاعات شفاف سازی باید در اختیار مردم نیز قرار داده شود.

اصنافی با اشاره به لزوم احیای بافت تاریخی گفت: باید موزه و مراکز فرهنگی از خانه های تاریخی بیرون آورده شود و احیای بافت تاریخی باید با انسان محوری توام شود.

وی افزود: شهرداری برای رسیدگی و احیای آرامستان «دارالسلام» شیراز آمادگی اما اداره کل اوقاف و میراث نیز متولی این قبرستان قدیمی هستند و شهرداری به عنوان یک فضای شهری می خواهد عمل کند.

شهردار شیراز در پایان تصریح کرد: انتصابات اخیر شهرداری بر پایه کارایی افراد صورت گرفته و جوسازی ها برای من مهم نیست اکثر انتصابات از بدنه خود شهرداری انجام شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار