همزمان با سراسر کشور سرشماری از زنبورستان‌های استان اردبیل آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۱۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲ 26 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که عصر امروز در اردبیل برگزار شد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: از امروز تا نهم مهر ماه کار سرشماری از زنبورستان‌ها توسط اکیپ‌های سرشماری انجام می‌شود.

عدیل سروی افزود : از ساعت 7:30 صبح تا ساعت 18 عصر این سرشماری انجام می‌شود و امیدواریم با همکاری 35 اکیپ در قالب 75 نفر کارشناس خبره در این حوزه امر سرشماری به انجام برسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 315 هزار کلنی زنبور عسل در سطح استان اردبیل وجود دارد، گفت: استان اردبیل از این لحاظ رتبه ششم کشور را دارد و امیدواریم امسال در پایان سرشماری این وضعیت متفاوت‌تر از سال‌های گذشته به انجام برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اهداف این سرشماری گفت: سعی‌مان بر این است تا اطلاعات دقیقی در این حوزه به دست آوریم تا با این اطلاعات بتوانیم نسبت به تامین زیرساخت‌های لازم برای تولید عسل و توسعه کلنی‌ها داشته باشیم.

سروی ادامه داد: میزان تولید عسل در این استان 6 هزار تن در سال است که ما از این لحاظ نیز رتبه سوم کشور را داریم به طوری که 8 درصد عسل کشور در استان اردبیل با برند سبلان تولید می‌شود.

این مسئول بیان کرد : زنبورداران باید در زمان سرشماری از نقل مکان و جابجایی پرهیز کرده و اطلاعات دقیق خود را در اختیار اکیپ‌های سرشماری قرار دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: زنبودارانی که تاکنون اطلاعاتی از محل استقرار کلنی‌های خود در اختیار جهاد کشاروزی قرار نداند با مراجعه به مراکز خدمات جهاد کشاورزی باید این اطلاعات را ارائه کنند تا اکیپ‌های ما در این مناطق حضور پیدا کنند.

سروی یادآور شد: با کسب اطلاعات دقیق ما می‌توانیم برنامه‌ریزی خوبی را برای تولید، نگهداری، انبارداری، تامین دارو و غذای مورد نیاز و حتی صادرات آنها انجام دهیم تا یک فضایی فراهم آید که بتوان توان تولیدکنندگان زنبور عسل را افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود با یادآوری اینکه تولید عسل از شاخصه‌های زنبورداران فعال در دامنه‌های سبلان است، گفت: با کیفیت‌ترین عسل کشور در این استان تولید می‌شود و ما با مراقبت‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های که انجام دادیم امیدواریم در مهلت مقرر نیز بتوانیم اطلاعات دقیق از فعالیت فعالان این حوزه را داشته باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار