رئیس اتحادیه کتابفروشان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
رئیس اتحادیه کتابفروشان کرمانشاه گفت: ١٧٠ کتابفروشی در سطح شهر کرمانشاه فعال است و به عرضه کتاب های مورد نیاز شهروندان می پردازد.
کد خبر: ۱۰۱۴۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ 10 December 2021

١٧٠ کتابفروشی در سطح شهر کرمانشاه فعال استجواد معینی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص افزایش فعالیت کتاب فروشی‌های آنلاین اظهار کرد: کتاب فروشی ‌های آنلاین زیر مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند و مطابق با قوانین این اداره عمل می کنند که متاسفانه هنوز قوانین خاص و محکمی در این راستا نداریم.

وی افزود: در حال حاضر ۱۷۰ واحد صنفی کتابفروشی در سطح شهر کرمانشاه فعال است.

رئیس اتحادیه کتابفروشان کرمانشاه ادامه داد: فروشگاه‌های کتاب از پرداخت مالیات معاف هستند اما صنف لوازم التحریر یا فروشگاه هایی که کتاب و لوازم التحریر را عرضه می کنند، ملزم به پرداخت مالیات هستند.

وی درباره بساط گستران کتاب در سطح شهر تصریح کرد: با وجود پیگیری های  انجام شده در راستای جمع آوری کتب غیرقانونی که از سوی بساط گستران کتاب در سطح شهر توزیع می شود، اقداماتی انجام شده که متاسفانه در بسیاری از موارد علیرغم بازرسی های انجام شده همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند.

وی در خصوص کتاب‌های توزیع شده در نمایشگاه‌ها بیان کرد: علی رغم نظارت و بازرسی های انجام شده همچنان قیمت هایی که در نمایشگاه‌ها ارائه می شود، بیش از نرخ مصوب است و با وجود اعمال جریمه این وضعیت همچنان ادامه دارد.

معینی تاکید کرد: در حال حاضر کتاب های کمک آموزشی بیشترین متقاضی را داشته و استقبال برای خرید این کتاب ها نسبت به گذشته افزایش چشمگیری یافته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار