مدیر کل شیلات کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: راه اندازی سکوی صادرات در استان کرمانشاه زمینه فعالیت سرمایه گذاران داخلی را در جهت در دست گرفتن بازار خارجی به نیت افزایش درآمد و گسترش فضای اشتغال فراهم می‌کند.
کد خبر: ۱۰۱۵۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 11 December 2021

سید فرزاد افضلی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص وضعیت صادرات آبزیان در استان اظهار کرد: در راستای راه اندازی سکوی صادرات آبزیان فعالیت‌های بسیاری صورت گرفته تا منجر به صدور مصوبات برای اجرای پروژه‌ای با اهمیت گردد.

وی با بیان اینکه مقدمات و هماهنگی‌های لازم جهت احداث سکوی صادرات انجام شده، افزود: فعالیت‌های این حوزه با حمایت‌های قانونی استانداری، فرمانداری شهرستان قصرشیرین و نیز هماهنگی دستگاه‌های اجرایی ذیربط اعم از سازمان صمت، همیاری شهرداری‌ها و تعاون روستایی با معرفی اتحادیه تعاون روستایی در حال انجام است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: امید است با همکاری اتحادیه تعاونی آبزی پروران استان و یا شرکت‌های بخش خصوصی که در راستای توسعه و ساماندهی فعالیت‌های این بخش اثرگذار و فعال باشند و پس از خرید زمین مناسب در نقطه صفر مرزی پرویز خان، هر چه سریعتر با انجام زیرساخت‌های لازم نسبت به ایجاد تأسیسات، ساختمان‌ها، سوله‌ها و سردخانه‌ها و دیگر ابنیه مورد نیاز به همراه تامین نیروی انسانی کارآمدِ همسو با فعالیت کشاورزی شیلاتی به تناسب ارزیابی مدیریت بر تولیدات مازاد بر مصرف استان جهت بازاریابی داخلی و خارجی در این بارانداز و سکوی صادرات، فعالیت خود را در آینده نزدیک با حمایت‌های همه جانبه مسولین ذیربط آغاز نمایند.

مدیر کل شیلات استان کرمانشاه ادامه داد: البته پس از تامین زمین و خرید آن توسط اتحادیه‌های تعاونی روستای و آبزی پروری یادشده، در این راستا برای تهیه سردخانه ها، سوله ها، ساختمان اداری و کارگری و استخدام کارشناسان مرتبط و مجرب، به اعتبارات مناسب و تسهیلات ارزان قیمت کافی برای سرمایه گذاران مجری نیاز می‌باشد، که باید تامین شوند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به شیوع بیماری‌های ویروسی آبزیان در کشور همسایه همچون بیماری KHV در سال گذشته و مراقبت، پیشگیری و توجه جدی در خصوص عدم ورود ماهی به داخل کشور و جلوگیری از انتشار بیماری، دارا بودن پایانه مرزی سکوی صادرات واردات محصولات کشاورزی خصوصا شیلات در مرز رسمی پرویز خان باعث می‌شود تولید کنندگان آبزیان با امنیت و آرامش مناسب به فعالیت‌های تولیدی خود بپردازند و دغدغه ایجاد خسارات سنگین ناشی از معضلات مربوط به انتشار بیماری و ایجاد آلودگی در مجتمع‌ها و مزارع پرورش ماهی را نداشته و با آرامش فعالیت کنند.

مدیر کل شیلات استان کرمانشاه یادآور شد: همچنین لازم است، در مرز رسمی استان مکان تخصصی برای استقرار و حضور کارشناسان دامپزشکی و شیلاتی وجود داشته باشد تا از ورود دام و یا آبزیان بیمار به داخل کشور جلوگیری شود که این مکان "پایانه مرزی محصولات کشاورزی" است که احداث آن بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

مدیر کل شیلات استان کرمانشاه گفت: احداث سکوی صادرات آبزیان همچنین در بحث توسعه صادرات محصولات شیلات و بازاریابی خارجی و ایجاد درآمد زایی مناسب کمک بسیار ارزشمندی به موضوع از تولید به مصرف خواهد بود و دست دلالان نیز به نحوی کوتاه می‌شود.

افضلی با بیان اینکه ۸۰ درصد تولیدات ماهیان گرمابی در گونه‌های آمور و کپور به نیت صادرات به کشور عراق تولید می‌شوند، یادآور شد: در حال حاضر بیشتر صادرات تولیدات مازاد بر مصرف در بخش شیلات استان از سوی سرمایه‌گذاران خارج از استان انجام‌ می‌گیرند، که راه اندازی سکوی صادرات آبزیان در مرز پرویز خان زمینه را برای فعالیت بیشتر سرمایه‌گذاران داخلی فراهم می‌سازد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار