مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: برچسب کد کیو آر (QR) پرداخت صدقه تاکنون بر روی ۴۳ درصد از صندوق‌های صدقه منازل در استان یزد نصب شده است.
کد خبر: ۱۰۱۶۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵ 15 December 2021

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمد شجاعان با بیان اینکه بهره برداری از کد کیو آر (QR) در اواسط آبان ماه در استان یزد آغاز شد، گفت: رویکرد این نهاد، سهولت در پرداخت صدقه و کمک‌های مردمی با استفاده از روش‌های نوین بوده و بهره‌برداری از کد کیو آر (QR) به همین منظور است.نصب کد «کیو آر» بر صندوق صدقات خانگی استان یزد


وی با اشاره به وجود ۱۱۸ هزار صندوق کوچک صدقات در منازل مشترکین در سطح استان افزود: شهروندان یزدی در سراسر استان می‌توانند کمک‌ها و صدقه خود را به‌آسانی از طریق کد (QR) پرداخت کنند.


مدیرکل کمیته امداد ادامه داد: امکان تولید کد (QR) برای هر شهروند به‌صورت اختصاصی و همچنین به صورت عمومی فراهم شده و با اسکن کردن کد از طریق گوشی همراه به‌راحتی می‌توانند صدقه خود را پرداخت کنند.


شجاعان تصریح کرد: به‌ منظور دسترسی آسان شهروندان به این کدها، نیرو‌های تخلیه گر صدقات، برچسب کد (QR) را به تدریج بر روی صندوق تمامی مشترکین صندوق صدقات نصب می‌کنند. شهروندانی که مشترک صدقات نیستند برچسب موردنظر بر روی درب خروجی منزل آنان نصب می‌شود.


وی گفت: با نصب "اسکنر بارکد" بر روی گوشی همراه با استفاده از دوربین، کد QR را اسکن کرده تا گوشی به‌طور خودکار وارد صفحه اطلاعات مشترکین صدقات شده و پس از ورود به صفحه پرداخت بانکی نسبت به واردکردن مبلغ موردنظر و پرداخت انجام می‌شود.


مدیرکل کمیته امداد خاطرنشان ساخت: این نهاد در نظر دارد به تدریج نسبت به نصب کد عمومی (QR) بر روی تمامی صندوق‌های بزرگ سطح شهر و همچنین بر پشت درب شیشه‌ای مغازه‌ها و فروشگاه‌ها و مکان‌های عمومی دیگر در سطح شهر و وسایل نقلیه به‌صورت گسترده و فراگیر اقدام کند.

برچسب ها: کمیته امداد ، صدقه ، برچسب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار