امام جمعه فردیس از استاندار البرز خواست تا برای انتصاب فرمانداران و مسؤولان گزینه بومی بودن را مد نظر قرار دهد و از نمایندگان مجلس که نام انقلابی را یدک می کشند خواست در عزل و نصب‌ها دخالت نکنند.
کد خبر: ۱۰۱۶۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲ 15 December 2021

بگذارید مسؤولان امر بر اساس شایسته سالاری انتخاب شوند/ رفع مشکلات با حضور فرمانداران بومی ممکن است

به گزارش «تابناک البرز» حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی، امام جمعه شهرستان فردیس،با بیان اینکه عدالت باید فهرست همه برنامه‌های کارگزاران نظام در سه قوه باشد، گفت: به فرمایش رهبری(مد) و براساس بیانیه گام دوم انقلاب،  عدالت ملاک مشروعیت نظام است. عدالت؛ چپ و راست، اصلاح طلب و اصول گرا نمی‌شناسد. در برابر عدالت همگان باید تسلیم باشند و فرقی ببین اعیان و اشراف و سایر اقشار جامعه نباشد. هر فردی و در هر جایگاهی به مردم خیانت کند، باید محاکمه عادلانه و مجازات قاطعانه شود.

وی با تاکید بر لزوم اجرای عدالت در جامعه، بیان کرد: مردم از نظام اسلامی ناراحت نیستند؛ بلکه از تبعیض و بی عدالتی ناراحتند. برای مردم چه چیزی بهتر از اسلام است؟! اسلام یعنی عدالت علوی و همه باید به جای حزب و گروه، بگوییم عدالت علوی. عدالت فقط در توزیع  اموال و امکانات و مجازات مجرمین  نیست؛ بلکه در واسپاری مسؤولیت‌ها و انتصاب مسؤولین است.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: عدالت یعنی مسؤولیت‌ها و منصب‌ها را به انسان‌های متخصصِ متعهد واگذار کنید. قراردادن کسی در جایگاهی که تعهد و تخصص در آن حوزه کاری ندارد، خیانت به کشور است. منصب‌ها و مدیریت‌ها باید بر اساس شایسته سالاری باشد و به مدیرانی واگذار شود که لیاقت آن را داشته باشند. به توصیه مقام معظم رهبری(مد)،  مسوولیت ها به جوانان حزب اللهی که دارای  تخصص و تعهد هستند، واگذار شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های فردیس در وجود افراد نخبه و شایسته؛ از استاندار البرز درخواست کرد؛ در نصب فرماندار و مسؤولان ادارات، گزینه بومی بودن و سکونت در شهرستان را مد نظر قرار دهند چرا که مسوولان غیربومی از مشکلاتی که مردم فردیس با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، بی‌خبر هستند.

امام جمعه فردیس در توصیه ای خطاب به نمایندگان شورای اسلامی استان البرز که برچسب نمایندگان انقلابی را یک می‌کشند، گفت: طبق فرمایش رهبری(مدظله) برای مردم کار کنید، از جوزدگی بپرهیزید  و از دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع کنید.

وی افزود: برخی نمایندگان آشکار و غیر آشکار در انتصابات فرمانداران و مسوولان دخالت می‌کنند،  گویا می خواهند در دستگاه ها کسی را  داشته باشندو سهم خواهی کنند. سهم خواهی منطقی غلط و مخالف فرمایش رهبری است که توسط ایشان نهی شده و موجب دلخوری مردم است.

حجت الاسلام حسینی بر لزوم توجه نمایندگان به حوزه اقتصادی، تولید، اشتغال و مهار تورم تاکید کرد و گفت: علیرغم تلاش دولت برای مهار تورم، گرانی های سرسام آور مردم را اذیت می‌کند. در حوزه اجتماعی، مسکن و ازدواج جوانان باید مورد توجه قرارگیرد. چرا ساماندهی فضای مجازی رها شده است؟! کسی با آزادی رسانه‌ها مشکلی ندارد، اما مدیریت لازم است و برای ساماندهی فضای مجازی ضوابطی باید حاکم باشدوگرنه خطر بزرگی برای جامعه خواهد داشت.

امام جمعه فردیس با اشاره به برگزاری مذاکرات هسته ای، اضافه کرد: وقتی اروپا و آمریکا در برابر منطق قوی جمهوری اسلامی شکست خوردند و برعکس دوره قبل که مبنای گفت و گو را آن ها مشخص می کردند و تیم ایرانی در مورد پیش نویسی که آنها می نوشتند فقط چانه زنی می کردند، تحریف و تهدید شروع شد، رژیم صهیونیستی شروع به تهدید کرد، اندیشکده آمریکایی می گوید باید کاری کنیم که ایران بترسد و اگر چنین نشود ایران سر میز مذاکره بر نخواهد گشت و تسلیم نخواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار