مسئول کنگره بازخوانی استکبارستیزی روحانیت و مقاومت اسلامی در نهضت میرزا کوچک جنگلی گفت: کنگره بازخوانی استکبارستیزی روحانیت در نهضت میرزا کوچک جنگلی سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۶۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵ 16 December 2021

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام سعید مهدوی در نشست خبری "بازخوانی استکبارستیزی روحانیت و مقاومت اسلامی در نهضت میرزا کوچک جنگلی" که در سالن جلسات اداره کل تبلیغت اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین تعظیم شعائر علمی ذکر و یاد بزرگداشت شخصیت‌هایی است که سعی کردند در طول حیات خود طبق آموزه‌های دینی و الهی زندگی خود را سامان دهند.

 قیام میرزا کوچک جنگلی بر اساس دغدغه دینی بود 

وی افزود: یکی از شخصیت‌هایی که با دغدغه دینی بر اساس بهره‌گیری و الگوبرداری از زندگی انسان کامل اهل‌بیت(ع) سعی کرد عمر خود را در مسیر رضای الهی و عزت مؤمنین صرف کند میرزای بزرگ ایرانیان میرزا کوچک جنگلی است.

مسئول سازمان تبلیغات استان گیلان با اشاره به ویژگی‌ها میرزا کوچک جنگلی بیان کرد: حجت‌الاسلام‌والمسلمین یونس استادسرایی که به‌واسطه دوری از رفاه‌طلبی مجاهدت تاریخی در جنگل‌های گیلان داشت به سردار جنگل معروف شد و یکی از نمونه‌ای مفاخر و مشاهیر ایرانی اسلامی است که می‌توان با توجه به مشی وزندگی او در نظام بشری افتخار کرد که یکی از نمونه‌های حریت، آزادی‌خواهی، عزت طلبی و فداکاری و ایثار برای هم نوعان خویش بوده است.

مهدوی عنوان کرد: این عالم دینی بااینکه سن زیادی نداشت و صاحب اعتبارات علمی مشهور نبوده است ولی به زیبایی درس حریت آزادی و مبارزه با ظلم و فساد و تبعیض را از حضرت سیدالشهدا(ع) آموخت و خود قریب به مضمون می‌گوید در این مبارزه به سرسلسله مجاهدان اسلام امام حسین(ع) اقتدا نموده‌ایم.

مسئول کنگره بازخوانی استکبارستیزی روحانیت و مقاومت اسلامی در نهضت میرزا کوچک جنگلی تصریح کرد: میرزا کوچک جنگلی براین اساس همچون امام حسین(ع) سر از بدن جدا و غریبانه به وصال حضرت حق و مقام عظیم شهادت نائل شد، حوزه علمیه و روحانیت اگر می‌خواهند استقلال، عزت و آزادگی نسل‌های جدید و آینده این خط و بوم و کیان را حفظ کنند باید با تعظیم و تجلیل و همچنین بزرگداشت این‌چنین شخصیت‌هایی زمینه ارتقای هویتی سیاسی، اجتماعی، دینی  جوانان را فراهم کنند.

 تکریم الگوهای به‌روز از جمله زمینه‌های هویت‌بخش نسل جدید است 

مسئول سازمان تبلیغات استان گیلان گفت: یکی از زمینه‌های هویت‌بخش نسل جدید و آینده ما تجلیل و تکریم الگوهای به‌روز و قابل‌دسترسی همچون شهدا ازجمله شهدای روحانیت و نمونه‌ای از این شهدای روحانیت میرزا کوچک جنگلی است.

مهدوی با اشاره به لزوم ترویج قیام میرزا کوچک جنگلی تصریح کرد: سازمان تبلیغات استان گیلان به میزان مقدور خویش امسال که یک صدمین سالگرد شهادت این روحانی مجاهد است سه برنامه اصلی برگزار می‌کند، بر اساس تبلیغ رسانه‌ای عمومی باهدف برجسته نمودن شخصیت طلبگی میرزا کوچک و دینی اسلامی بودن نهضت جنگل با طرح مسابقات در شبکه استانی گیلان با سؤالات جهت‌دار مسابقات فراگیر را فراهم کرد که با استقبال عموم مردم مواجه شد.

وی گفت: نشستی در راستای حرکت تبیینی نهضت میرزا کوچک جنگلی با حضور روحانیون، ائمه جماعات و مبلغین برای مبلغین استان گیلان در خانه پدری میرزا کوچک در محله استادسرای رشت باهدف دینی بودن نهضت جنگل برگزار شد.

مسئول کنگره بازخوانی استکبارستیزی روحانیت و مقاومت اسلامی در نهضت میرزا کوچک جنگلی بیان کرد: یکی از برنامه‌های نظام سلطه تحریف و دست‌اندازی جنبش‌های دینی و الهی است که در دوره منحوس پهلوی به‌صورت غیرمستقیم نویسندگانی به خلق آثار مکتوب برای نهضت جنگل باهدف تحریف اقدام کردند که در کتاب‌فروشی‌ها این آثار چاپ و به فروش می‌رود که این موضوع ظلم بزرگ به نهضت مردمی و دینی میرزا کوچک است.

  کنگره بازخوانی استکبارستیزی روحانیت در نهضت میرزا کوچک جنگلی سال 1401 برگزار می‌شود  

مهدوی بابیان اینکه میرزا کوچک جنگلی دغدغه دینی داشت و هدف از برگزاری "همایش استکبارستیزی روحانیت و مقاومت اسلامی" تبیین این موضوع است، گفت: سازمان تبلیغات استان گیلان در سومین حرکت هویت‌بخش و هویت‌ساز خویش به‌عنوان مقدمه، کنگره بزرگی سال آینده به همت مسئولین و مردم گیلان برگزار می‌کند، پیش مقدمه آن نشست نیم روزه در شهر قیام، جهاد، علم و اجتهاد قم  برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این مراسم فردا با حضور طلاب و فضلای حوزه علمیه و نمایندگانی از جنبش‌های مقاومت اسلامی در منطقه ازجمله جنبش حزب‌الله لبنان، عراق و العمل الاسلامی بحرین، انصار الله یمن و دیگر مجاهدان انقلاب اسلامی با همکاری مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در مجتمع دارالولایه برگزار می‌شود

مسئول سازمان تبلیغات استان گیلان افزود: نشست "بازخوانی استکبارستیزی روحانیت در نهضت میرزا کوچک جنگلی" ساعت 8 صبح با حضور آیت‌الله رمضانی دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، اسدالله عباسی استاندار گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رسول فلاحتی نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان برگزار و همچنین پیام آیت‌الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان در این مراسم قرائت می‌شود.

 چهره ضد استعماری میرزا کوچک جنگلی برای جامعه اسلامی تبیین شود 

مهدوی با تأکید بر اینکه میرزا کوچک جنگلی شخصیت آزادی‌خواه و انسان‌دوستی بود که باید به دنیا معرفی شود، بیان کرد: امت اسلامی و مستضعفین جهان باید با چهره ضد استعماری و اهل مبارزه با استکبار میرزا کوچک جنگلی آشنا شوند، موضوعی که برای برگزارکنندگان این همایش مهم است انعکاس رسانه‌ای و موج تبلیغی است که به‌واسطه آن جوانان و نوجوانان گرفتار بمباران تهاجم رسانه‌ای و فرهنگی این موضوع را بدانند که این سرزمین دارای چه افراد الهی بوده و این موضوع برای سامان جوانان ما ضرورت ویژه در دوران هویتی حاضر است.

 میرزا کوچک جنگلی برای اصلاح و کمک به مردم زمان خویش به قیام برخواست 

مسئول کنگره بازخوانی استکبارستیزی روحانیت و مقاومت اسلامی گفت: بزرگداشت شخصیتی همچون میرزا کوچک بزرگداشت ایران و دینی است که پرورش‌دهنده همچون انسان‌هایی است که از خودخواهی و خود طلبی و ثروت‌اندوزی چشم پوشیدند و برای آسایش ملت سختی‌ها به جان خریده و مورد تهمت‌ها واقع شد، این از خصایص الهی است که در دوره هم‌زمان خویش غریب و مظلوم واقع می‌شوند، میرزا کوچک برای اصلاح و کمک به مردم زمان خویش به قیام برخواست.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار