مدیرکل انتقال خون قم گفت:متاسفانه با شیوع کرونا میزان اهدای خون به دلایل مختلف کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۰۱۶۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶ 16 December 2021

به گزارش تابناک قم، مرتضی نوریان ،مدیرکل انتقال خون قم  با بیان این که استان قم در بحث اهدای خون همیشه جزء استان‌های برتر کشوربوده است، گفت: میزان اهدای خون در استان  در سال‌های گذشته و قبل از شیوع کرونا حتی از میانگین کشوری نیز بالاتر بوده است.

وی با توجه  به این که بر اساس میانگین کشوری در بین اهداکنندگان به ازای هر هزار نفر ۲۲ نفر اهدا کننده وجود دارد، افزود: استان قم از هر هزار نفر ۲۸ نفر اهدا کننده خون را دارا است.

نوریان ادامه داد: متاسفانه با شیوع بیماری کرونا در کشور میزان اهدای خون به دلایل مختلف کاهش یافته است.

مدیرکل انتقال خون قم  با بیان این که کاهش ۱۰ درصدی اهدای خون نسبت به سال قبل در قم رخ داده است، ادامه داد: این مورد برای مردم خیرخواه و نوعدوست استان کم سابقه بوده است و پایین‌ترین استان در سطح کشور در زمینه اهدای خون در یک سال گذشته بوده ایم.

او با اشاره به این که ۴۰ هزار اهدا کننده خون در طول سال به مراکز اهدای خون استان مراجعه می‌کنند، گفت: تمام نیاز‌های مراکز درمانی در زمینه تامین خون برای نیازمندان به این ماده حیاتی با همکاری همشهریان انجام شده است.

مدیرکل انتقال خون استان قم در پایان بر لزوم تشویق و اهتمام جوانان بر اهدای خون تاکید کرد و گفت: افرادی که ۱۸ سال آن‌ها کامل و تمام شده باشد می‌توانند این اقدام خداپسندانه را با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون در سطح استان انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار