پژوهشگران و نویسندگان عرصه دفاع مقدس طی مراسمی در سالن همایش‌های موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم تقدیر شدند.
کد خبر: ۱۰۱۶۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷ 18 December 2021

به گزارش تابناک قم، همایش تقدیر از پژوهشگران و نویسندگان عرصه دفاع مقدس و حوزه جهاد، شهادت و مقاومت، امروز همزمان با روز پژوهش در سالن همایش‌های موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام «علی لقمان‌پور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم با اشاره به آیه ای از قرآن کریم، عنوان کرد: تاکید بر علم در قرآن کریم، علم نافع است و علم و پژوهش در حوزه دفاع مقدس یقینا از علوم نافع بشمار می آید و پژوهش های حوزه ایثار و شهادت، همان چیزی است که از انسان به یادگار خواهد ماند.

وی افزود: مردم قم در انقلاب و حماسه های مربوط به دفاع مقدس پیشگام بودند و ان شاءاالله در حوزه پژوهش و نشر جهاد و مقاومت نیز همین مسیر را طی خواهند کرد.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین «عسگر دیرباز» عضو مجلس خبرگان رهبری و رییس دانشگاه قم عنوان کرد: همایش مربوط به پژوهش در دفاع مقدس، همچون نگینی در بین مراسمات هفته پژوهش می درخشد زیرا منتسب به شهدای والامقام است.

وی افزود: در قرآن کریم، منظور از قسم به قلم و آنچه که می نویسند، نویسندگان و پژوهشگرانی است که آثارشان در طول تاریخ به یادگار مانده است.

جانشین رییس ستاد بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری استان قم تاکید کرد: ادبیات شاخه های فراوانی از جمله کودک، نوجوان، بانوان و...که باید در موضوعات دفاع مقدس نیز به آنها پرداخته شود.

سردار حسین کاجی مسئول موسسه حماسه 17 نیز عنوان کرد: در قم فضایی برای پژوهش وجود نداشت لذا این موسسه حماسه را تاسیس کردیم و آرشیو زیادی از جمله 1200 ساعت صوت از حیاط خلوت دفاع مقدس قم جمع آوری نمودیم.

وی افزود: کتاب هایی را آماده کرده ایم که شاید بتوان گفت ارزش آن به لحاظ سوژه بیشتر از کتاب «تنها گریه کن» است و قبل از انتشار گسترده نسخه فارسی، به زبان های دیگر چاپ شده است.

در این مراسم، از 11 عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس رونمایی شد؛ همچنین در پایان از تمامی پژوهشگران و نویسندگان حاضر و به ویژه از 9 موسسه و نهاد و 11 شخص حقیقی به لحاظ بیشترین فعالیت در حوزه پژوهش و نشر کتاب، با اهداء لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

در همایش تجلیل از پژوهشگران و نویسندگان دفاع مقدس، «احمد امیرآبادی» نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، امیر «حمیدرضا گرامی» عضو کمیسیون ارزیابی نخبگان وظیفه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سرهنگ «مهدی کبیری پور» جانشین فرماندهی سپاه استان قم و «محمدرضا گروسی» معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار قم حضور داشتند.

همچنین سرهنگ «نعمت محسنی زرین» فرمانده ارشد ارتش در استان و فرمانده گروه پدافند هوایی حضرت معصومه(س)، سرهنگ «امیر کریمی شادی» فرمانده آمادگاه شهید فراشاهی، حجت الاسلام «مرتضی استقامت» عضو شورای اسلامی شهر قم و مسئولانی از حفظ آثار دفاع مقدس نیروی انتظامی، ارتش و کنگره ملی شهدای قم و جمعی از خانواده های معظم شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس، از دیگر حاضران در مراسم بودند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار