معاون صنایع دستی استان ایلام:
معاون صنایع دستی استان ایلام گفت: در حال حاضر ۳۵۲۰ نفر از بافندگان گلیم نقش‌برجسته در ایلام بیمه هستند.
کد خبر: ۱۰۱۷۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷ 20 December 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ نورالدین محسنی  با بیان اینکه گلیم نقش برجسته شهرت جهانی دارد، اظهار کرد: پیش از این سهم بیشتری از بازار فروش جهانی مربوط به این هنر بود اما در حال حاضر این سهم به حداقل‌ترین میزان رسیده و نیازمند چاره‌اندیشی مسئولین ارشد کشوری است.

وی در ادامه تعداد بافندگان بیمه شده در استان را  ۳۵۲۰ نفر عنوان کرد و افزود: بیمه بافندگان  در  فاز اول شامل بیمه صنعتگران و بیمه عشایری و روستایی انجام می‌شود و تمام صنعتگران استان می‌توانند از این بیمه برخوردار باشند و فاز دوم بیمه تأمین اجتماعی است که سهمیه‌ای شده و مدارک بافندگان به وزارتخانه ارسال شد و در وزارتخانه این سهمیه را به استان اختصاص داده‌اند.

معاون صنایع دستی استان ایلام بیان داشت سال گذشته نزدیک به ۳۰ نفر سهمیه استان بوده و امسال فعلاً ۵۰ نفر به تأمین اجتماعی برای بیمه معرفی شده است.

وی خاطر نشان کرد: گلیم نقش برجسته مهم‌ترین و شاخص‌ترین صنعت دستی و بومی استان ایلام است و نیاز دارد مسئولان ملی و استانی با توجه به مسئله بیکاری و مشکلات معیشتی در استان، توجه ویژه‌ای به این هنر داشته باشند.

محسنی تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۲۰ کارگاه با ۳۳ رشته صنایع دستی در استان ایلام فعالیت دارند که بخش مهمی از نیروهای جویای کار به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این حوزه فعالیت می‌کنند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار