سعید نظری در صحن شورا:
نایب رئیس رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به عدم آگاهی مردم از حقوق مدیریت شهری، اظهار کرد: آگاهی از وظایف مدیریت شهری نیاز به فرهنگ سازی دارد و در این راستا باید اطلاع‌رسانی صورت پذیرد.
کد خبر: ۱۰۱۷۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷ 23 December 2021
نایب رئیس رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به عدم آگاهی مردم از حقوق مدیریت شهری، اظهار کرد: آگاهی از وظایف مدیریت شهری نیاز به فرهنگ سازی دارد و در این راستا باید اطلاع‌رسانی صورت پذیرد.

 به گزارش تابناک همدان، سعید نظری در چهل و هشتمین جلسه صحن شورای شهر و در حضور نماینده، ولی فقیه در استان با تاکید بر نقش موثر و مهم ائمه جمعه و جماعات در امر فرهنگ سازی و آگاهی بخشی مردم، اظهار داشت: ائمه جماعات می‌توانند در خصوص وظایف و حقوق شهروندی و فرهنگ‌سازی در خطبه‌های خود به مدیریت شهری کمک کرده و بستر مشارکت شهروندان را در اجرای بهتر امور فراهم کنند.

* علی اکبر نظری: نقش موثر حوزه و دانشگاه در توسعه فرهنگی جامعه

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با اشاره به نقش حوزه و دانشگاه در توسعه فرهنگی جامعه، گفت: متاسفانه در جامعه مدت‌ها است که استحاله فرهنگی پیشی می‌گیرد و لازم است حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها قدم‌های مهمی را در این زمینه بردارند تا جلوی استحاله فرهنگی گرفته شود.

علی اکبر نظری با اشاره به گلایه شورای شهر از مسئولین، اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و مشکلات جدی در حوزه معیشت مردم؛ متاسفانه شاهد نادیده گرفتن مردم از سوی برخی مسولین هستیم که این رویه غلط باید هر چه سریعتر اصلاح شود.

* کاوسی‌امید: استفاده از ظرفیت مساجد و حسینیه‌ها در امر کارآفرینی و اشتغال

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان در این جلسه پیشنهاد کرد: ائمه جماعات می‌توانند در خطبه‌های و رهنمود‌های خود در بهره‌گیری از فضا‌های خالی مساجد و حسینیه‌ها تاکید داشته باشند تا با کمک هیئت‌امنای این اماکن از این فضا‌ها برای بحث کارآفرینی و اشتغال خرد استفاده شود.

 اکبر کاوسی‌امید اضافه کرد: شورای شهر همدان نیز آمادگی همکاری در زمینه بهره‌گیری از فضا‌های خالی مساجد و حسینیه‌ها در امر کارآفرینی و اشتغال را دارد.

وی با بیان اینکه مدیران دولتی باید به وظایف خود در تحقق شعار سال عمل کنند، اظهار داشت: با یک برنامه منسجم و متعهد می‌توان در زمینه کارآفرینی و رفع موانع تولید قدم‌های جدی و اساسی برداشت تا جریان مثبتی در شهر شکل بگیرد.

* صفری افلاکی: حاکمیت و قانون اداره آرمستان‌ها را به شهرداری‌ها سپرده است

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان هم اظهار کرد: فضای مصلی و امامزادگان به عموم مردم تعلق داشته و اهتمام مدیریت شهری بر پرداختن به آن‌ها بوده و در این دوره شورا نیز این توفیق دنبال می‌شود.

حجت‌الاسلام ناصر صفری افلاکی با بیان اینکه کار‌های بسیاری در عرصه فرهنگی و اجتماعی، امامزادگان شده است، گفت: امامزادگان و مصلی‌ها ارکان شهر‌ها بوده و مصلی‌ها در شهر‌های بزرگ محل رویداد‌های اجتماعی و فرهنگی هستند. 

وی در ادامه با اشاره به وضعیت آرامستان همدان بیان کرد: درباره وقفیت آرامستان ایرادی وارد نمی‌کنیم، اما حاکمیت و قانون اداره آن را به شهرداری‌ها سپرده است.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: اوقاف از نظر زیرساختی و نیروی انسانی توان اداره آرامستان را ندارد و این موضوع مشهود است.

* کرباسیان: لزوم توجه به تخصص و شایسته سالاری در انتخاب مدیران


رئیس کمیسیون حقوقی نظارت و بازرسی شورای شهر همدان نیز برگزاری جلسات با حضور نماینده، ولی فقیه در استان را ارزشمند دانست و گفت: لازم است این‌گونه جلسات به صورت فصلی و ماهانه در حوزه مدیریت شهری برگزار شود.

مرتضی کرباسیان با بیان اینکه برای داشتن توسعه شهری یا رشد متوازن نیاز به انسجام، همدلی و همراهی در تصمیم‌گیری و تصمیم سازی و اجرا تمامی دستگاه‌های اجرایی، نمایندگان مجلس و ائمه جماعات است، افزود: در تحقق اهداف باید انسجام بین مسئولین برقرار و استمرار داشته باشد.

وی با اشاره به این که در تصدی پست‌ها باید به تخصص افراد توجه شود، تاکید کرد: لازم است شایسته‌ترین و متخصص‌ترین افراد در پست‌های مهم به کار گرفته شوند.



منبع: روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار